یکی از ارقام تجاری نهال گوجه سبز سود دهی بالایی نیز دارد نهال گوجه سبز برغانی میباشد. این رقم دیر گل بوده و مقاومت بالایی در مقابل سرما دارد. نهال گوجه سبز برغانی با توجه به اقلیم منطقه در اواخر اسفندماه ماه گلدهی نموده و زمان برداشت محصول آن اردیبهشت ماه میباشد.

گوجه سبز برغانی پیشنهاد ما به باغداران است که به دلیل نوبرانه بودن در بازار و قیمت بالای محصول در اوایل بهار از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است. گوجه سبز برغانی در شهرهای سردسیری رشد بهتری دارد و از آنجا که این رقم از مقاومت خوبی در برابر سرما برخوردار است سرمای بهاره اغلب آسیب جدی به این نهال وارد نمی سازد.

متوسط ارتفاع درخت گوجه سبز برغانی 3 الی 5 متر بوده و میزان باردهی این درخت در صورت رسیدگی صحیح بطور میانگین بیش از 40 تن در هر هکتار میباشد. همچنین باغداران عزیز توجه فرمایند که فواصل کاشت نهال گوجه سبز برغانی در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر تعیین میشود.

آبیاری نهال گوجه سبز برغانی هر هفته یک بار و به میزان 15 لیتر برای هر نهال انجام شده و میزان کود دهی این رقم نیز 5 تن کود پوسیده دامی در هر هکتار تعیین میشود. گوجه سبز برغانی یکی از بهترین ارقام جهت خشکباری و تهیه لواشک است.

درخت گوجه سبز برغانی جهت رشد مناسب و باردهی اقتصادی به هرس فرمدهی در اواخر تابستان و هرس باردهی در اواخر پاییز و اواخر زمستان نیاز دارد. البته این نکنه را مدنظر داشته باشید که این نهال را از زمانی که می کارید تا زمانی که 12 ساله می شود نباید هرس کنید. عمر اقتصادی درخت گوجه سبز برغانی در حدود 40 سال تخمین زده میشود.

مشخصات نهال گوجه سبز برغانی

  • عالی جهت خشکباری و تهیه لواشک
  • تحمل سرمایی: تا 30 درجه زیر صفر
  • میزان آبیاری: 15 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان باردهی: 40 تن در هکتار
  • برداشت محصول: اردیبهشت ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526