نهال هلو انجیری عسلی یکی از ارقام تجاری و پربار هلو است که میوه آن به شکل انجیری بوده و دارای رنگ زرد عسلی می باشد که به همین دلیل به هلو انجیری عسلی معروف است. از دیگر ویژگی های هلو انجیری عسلی، دیرگل بودن و مقاومت خوب نسبت به سرمای بهاره میباشد.

 میوه هلو انجیری عسلی بسیار شیرین و خوش طعم، با رنگ گوشت زرد و بافت سفت و معطر میباشد که خاصیت جابجایی و انبار داری بالایی دارد. همچنین این رقم یکی از ارقام بسیار بازار پسند میباشد که در اواخر تیر ماه رسیده و به بازار عرضه میشود. هلو انجیری عسلی از سال دوم شروع به باردهی نموده و عمر اقتصادی آن در حدود 20 سال میباشد.

نهال هلو انجیری عسلی

بهترین خاک برای کاشت نهال هلو انجیری عسلی، خاکهای لومی با بافت آبرفتی و زهکشی کامل میباشد و در صورت کاشت در خاکهای سنگین نتیجه خوبی از خود نشان نخواهد داد. تحمل سرمای زمستانه هلو انجیری عسلی در حدود منفی 25 الی 30 درجه سانتی‎گراد می‎باشد.

در صورتی که هلو انجیری عسلی را جهت کاشت انتخاب نموده اید حتما توجه داشته باشید که فواصل کاشت آن در باغات 3 متر در 3 متر بوده و نیاز آبی آن 10 لیتر در هفته است که در فصل تابستان باید توجه ویژه ای به آن داشت زیرا تاثیر مستقیم بر روی میزان باردهی وکیفیت محصول دارد.

مشخصات نهال هلو انجیری عسلی

  • میوه بسیار خوش طعم و بازار پسند
  • باردهی از سال دوم
  • تحمل سرما: تا منفی 25 الی 30 درجه
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • عمر اقتصادی: در حدود 20 سال
  • فواصل کاشت: 3 در 3 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526