نهال آلو سانتروزا یا آلو سانتریزه ، یکی از ارقام پرفروش نهال آلو میباشد که به دلیل بازار پسندی و باردهی مناسب توجه باغداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. میزان باردهی در آلو سانتروزا بسیار چشمگیر بوده و عملکرد درخت در هکتار بین 35 تا 70 تن متغیر است.

نهال آلو سانتروزا تحمل متوسطی در مقابل خشکی دارد و نباید آبدهی به این نهال زمان بسیار زیادی طول بکشد. همچنین تحمل گرمای تابستان در این رقم نیمه محتمل میباشد. تحمل سرمای زمستان در رقم آلو سانتروزا بین 25 الی 35 درجه سانتی گراد زیر صفر متغیر می باشد.

باردهی مطلوب در رقم آلو سانتروزا یا آلو سانتریزه چهار سال پس از کاشت صورت می گیرد و پوست میوه آن زرشکی رنگ بوده و گوشت این میوه قرمز است. میوه آلو سانتروزا به دلیل خوش خوراک بودن و طعم لذیذ و دلپذیر آن جهت تازه خوری بسیار عالی میباشد.

یکی از نکاتی که باغداران عزیز در پرورش آلو سانتروزا باید به آن توجه داشته باشند، تحمل کم میوه این رقم در برابر حمل و نقل و جا به جایی می باشد. ارتفاع درخت آلو سانتروزا 5 الی 8 متر می باشد که پس از رشد کامل نهال صورت می گیرد و عمر مفید و اقتصادی آن نیز در حدود 25 سال خواهد بود.

فواصل کاشت آلو سانتروزا بصورت 3 متر در 4 متر است و نیاز آبی آن نسبت به وضعیت آب و هوا و شرایط اقلیمی متغیر میباشد اما بطور متوسط 10 لیتر در هفته تعیین میگردد. هرس نمودن مناسب و کوددهی به موقع یکی از عوامل بالا رفتن باردهی درختان است. اولین کوددهی نهال آلو سانتروزا یک ماه پس از کاشت آن می گیرد.

مشخصات نهال آلو سانتروزا

  • بسیار پربار و اقتصادی
  • مناسب جهت تازه خوری و خشکباری
  • تحمل سرما: 25 الی 35 درجه زیر صفر
  • آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت: 3 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: بالای 25 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526