یکی از ارقام تجاری گیلاس که دارای بهره وری اقتصادی خوبی است نهال گیلاس بینگ میباشد. منشاء اصلی آن این رقم آمریکا بوده و زمان گلدهی آن نیمه دوم فروردین ماه و زمان رسیدن میوه آن اواخر خرداد ماه است. عمر اقتصادی درخت گیلاس بینگ در حدود 30 سال تخمین زده میشود.

میوه ی نهال گیلاس بینگ به شکل قلبی، دارای رنگ قرمز پررنگ و گوشت آن نیز قرمز تیره با بافت نسبتا سفت و آبدار بوده و از مقاومت خوبی در برابر حمل و نقل برخوردار است. گیلاس بینگ به علت استحکام گوشت میوه و کیفیت عالی یکی از ارقام بسیار محبوب گیلاس در جهان میباشد اما حساسیت زیادی به ترک خوردگی باران دارد.

گیلاس بینگ

گیلاس بینگ دارای شکوفه های اوایل بهار با خوشه هایی از گل های سفید است که عطر دلپذیری دارند. در صورتی که شما گیلاس بینگ را جهت کاشت انتخاب نموده اید، توجه داشته باشید که این رقم مانند اکثر ارقام گیلاس خود بارور نبوده و جهت گلدهی بیشتر و باردهی اقتصادی در باغات نیاز به ارقام گرده افشان دارد.

فواصل کاشت مناسب برای گیلاس بینگ در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر بوده و میزان آبیاری آن یک بار در هفته میباشد. نهال گیلاس بینگ حساس به خاک های سنگین و مرطوب بوده و خاک مناسب جهت کاشت این رقم خاک های عمیق ترجیحا لومی شنی با زه کشی خوب است.

مشخصات نهال گیلاس بینگ

  • رقم تجاری با ماندگاری بسیار خوب
  • دارای طعم شیرین و بازار پسند
  • زمان رسیدن میوه : تیر ماه
  • میزان آبیاری : یک بار در هفته
  • فواصل کاشت : 4 در 4 متر
  • عمر اقتصادی : در حدود 30 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526