یکی از ارقام نهال مرغوب و شناخته شده نهال زردآلو عسگراباد میباشد که طعم میوه آن بسیار شیرین و دلپذیر است و به دلیل کیفیت بالایش بازار فروش خوبی هم دارد و به همین جهت مورد استقبال باغداران قرار گرفته و علاوه بر تازه خوری برای تهیه مربا و خشکبار نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

نهال زردآلو عسگراباد

درخت زردآلو عسگرآبادی یکی از گونه های پربازده بوده و دارای عمر اقتصادی بالای ۲۵ سال می باشد. این گونه داری رشد قوی با شاخ برگ های متوسط است. میوه این درخت درشت و بیضی شگل با نوکی تیز بوده و سطع آن زرد رنگ میباشد. زمان رسیدن میوه نهال زردآلو عسگرآباد اواخر خرداد ماه می باشد.

میزان آبیاری نهال زردآلو عسگرآباد پس از کاشت هفته ای دو بار میباشد اما درخت های بزرگتر به دلیل افزایش عمق ریشه نیاز کمتری به آبیاری دارند و میتوان هر 15 روز یک بار آنها را آبیاری نمود. گل دهی نهال زردآلو عسگرآباد در فروردین ماه و زودتر از سیب، گلابی و هلو میباشد.

ردیف های کاشت توصیه شده برای نهال زردآلو عسگرآباد 4 متر در 4 متر می باشد و ارتفاع درخت آن تقریبا به 4 تا 5 متر میرسد. سیستم ریشه این نهال ها بسیار عمیق می باشد و با طیف وسیعی از خاک ها سازگاری دارد و بسیار مقاوم به سرمای زمستان می باشد. درختان زردآلو عسگرآباد میتوانند سرما را تا 25 الی 30 درجه سانتی گراد تحمل کنند.

نهال زردآلو عسگرآباد خود بارور نبوده و نیاز به رقم گرده زا دارد که توصیه می شود باغداران رقم شکر پاره را برای گرده افشانی انتخاب کنند. همچنین باغداران عزیز توجه فرمایند که نور خورشید از نیاز های اساسی این رقم می باشد و محل کاشت نهال باید کاملا آفتاب گیر باشد.

مشخصات نهال زردآلو عسگراباد

  • رقم تجاری و بازارپسند
  • طعم شیرین و عالی
  • تحمل سرما: 25 الی 30 درجه سانتی گراد
  • زمان رسیدن میوه: اواخر خرداد ماه
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526