نهال گردو کاغذی مراغه یکی از ارقام ایرانی و درجه یک در بین نهال های گردو است که به دلیل مقاومت بسیار بالا به سرما، مغز سفید و چربی زیاد و همچنین زودبازده بودن، جزء ژنوتیپ های برتر شناخته میشود. درخت گردو مراغه ای دارای ارتفاع متوسطی بوده و میوه آن در اندازه درشت با پوست کاغذی میباشد.

بهترین آب و هوا برای کاشت نهال گردو کاغدی مراغه ای، آب و هوای معتدل و نیمه سردسیر بوده و این رقم جهت تولید محصول عالی به هوای خنک نیاز دارد. ریشه نهال گردو مراغه به غرقابی بودن و شوری خاک حساس است و آبیاری آن در فصل بهار هر 10 روز یکبار و در تابستان هر هفته یکبار انجام میشود.

نهال گردو کاغذی مراغه

نهال گردو مراغه ای یکی از ارقام مقاوم در برابر کم آبی، سرما، آفات و بیماری ها است و عمر اقتصادی درخت آن به 80 الی 100 سال میرسد. نیاز سرمایی نهال گردو مراغه در فصل زمستان 700 الی 1500 ساعت دمای کمتر از هفت درجه سانتی گراد میباشد که جهت بیدار شدن درخت از خواب زمستانی لازم است.

فواصل کاشت مناسب برای نهال گردو مراغه در باغات بصورت استاندارد 7 متر در 7 متر بوده و میزان باردهی آن در شرایط خوب و رسیدگی صحیح به 6 تن در هر هکتار میرسد. باغداران عزیز توجه داشته باشند که ارتفاع مناسب جهت کاشت نهال گردو مراغه ای بین 500 تا 1500 متر از سطح دریا میباشد.

مشخصات نهال گردو کاغذی مراغه ای

  • مقاوم در برابر سرما، کم آبی، آفات و بیماری ها
  • ارتفاع از سطح دریا: 500 الی 1500 متر
  • فواصل کاشت: 7 در 7 متر
  • حداکثر عملکرد در هکتار: 6 تن
  • ضخامت پوست: پوست کاغذی
  • عمر اقتصادی: بالای ۸۰ سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526