نهال آلو شابلون خشکباری

از ارقام با کیفیت و پر بازده نهال آلو شابلون خشکباری؛ می باشد به شما کمک می کند محصولی اقتصادی پرورش دهید و با مراقبت و رعایت نکات مهم چندین سال بعد به سود مناسب برسید با ما همراه باشید.

تنوع گونه های نهال آلو در طعم و رنگ های متفاوت در ایران بسیار زیاد است و هر کدام از گونه ها به لحاظ ویژگی و طعم با دیگری متفاوت است. یکی از گونه های بسیار خاص آلو ، آلو شابلون می باشد که مهمترین ویژگی این نوع نهال رشد سریع و گستردگی آن می باشد.

نهال آلو شابلون با استقبال خوبی از سوی باغداران روبرو بوده زیرا میوه آن علاوه بر خواص بالایی که دارد بسیار با کیفیت و بازار پسند می باشد. این رقم نهال الو شابلون هم برای مناطق نیمه سردسیر مناسب است و هم برای مناطق گرمسیر،در واقع این نوع نژاد قدرت تحمل بالایی نسبت به گرما دارد و همچنین  نسبت به سرما نیز تحمل نسبی دارد اما در کل نهال آلو در مناطق سردسیر رشد خوبی خواهد داشت.

خواص موجود در آلو شابلون بسیار خاص است به طوری که در طب سنتی به خصوص طب سنتی چین از آن با نام اکسیر صبحانه نام می برند و معتقدند مصرف آن در سم زدایی و شادابی بدن تاثیر تاثیر گذار است.

درخت آلو شابلون برگ های تخم مرغی شکل دارد و به لحاظ اندازه شبیه به آلو قطره طلا می باشد اما به لحاظ رنگ و طعم تفاوت دارد،معمولا نهال های الو شابلون بالغ دو ساله برای فروش و کاشت مناسب است توجه داشته باشید آلو شابلون برای عملکرد مطلوب نیاز به بستر رشد مناسبی دارد.

باغداری در سطح گسترده علاوه بر سختی هایی که دارد خیلی زود باغدار را به سوددهی می رساند اما قطعا نیاز به مراقبت های خاص از جمله فراهم کردن نیاز های اکولوژی مانند دما،خاک مناسب،آبیاری و دیگر مراقبت ها دارد،در این بین آلو نیز از ارقام اقتصادی و پر باری می باشد که بار اقتصادی آن از سال ششم کاشت آغاز می شود و این میزان هر ساله به نسبتی افزایش پیدا می کند.

خصوصیات و ویژگی های نهال آلو شابلون:

نهال آلو شابلون در مقایسه با دیگر انواع درختام آلو بیشترین رشد و گستردگی را دارد،ارتفاع این نهال تا 4 متر می رسد و نسبت به دیگر انواع شاخ و برگ فراوان تری نیز دارد. گستردگی این رقم باعث شده تا الو شابلون هر ساله افزایش رشد داشته باشد و در نهایت به درخت پهناوری تبدیل شود.

برگ های درخت الو شابلون نوک تیز است و شکوفه های آن گاهی به صورت تکی و گاهی خوشه ای رشد می کند و یک تصویر بسیار زیبایی ایجاد می کند. شکل ظاهری آلو شابلون تخم مرغی شکل است و رنگ پوست آن قرمز و گوشتی به رنگ زرد دارد و طعم آن شیرین و بسیار لذت بخش است.

آلو شابلون میوه ای بسیار آبدار و خوش طعم است که به صورت تازه خوری و خشک شده مورد استفاده قرار میگیرد،آلو شابلون خشک شده به دلیل طعم بسیار خوب و کیفیت بالایی که دارد بازار پسند بوده و طرفداران زیادی دارد. البته آلو شابلون به صورت تازه خوری بیشتر مصرف می شود زیرا قدرت ماندگاری بالایی ندارد.

مصرف الو شابلون؛ تازه یا خشک شده به دلیل درمان و جلوگیری از برخی بیماری ها نیز توصیه می شود و مصرف آن به سلامت بدن کمک می کند. فیبر موجود در آلو شابلون در کاهش سرعت جذب قند موثر است و آلو شابلون خشک شده نیز در درمان مشکل یبوست تاثیر گذار است.

توصیه می شود باغداران در زمان خرید نهال الو شابلون به شرایط اقلیمی منطقه خود مخصوصا میزان سرمای زمستان و سرمای بهاره را در نظر بگیرند،فراموش نکنید این توجه در نهایت به عملکرد مطلوب نهال شما کمک خواهد کرد. .و در نهایت به محصولی با کیفیت با عملکرد بالا منجر می شود.

از کاشت تا برداشت نهال الو شابلون:

توجه داشته باشید کاشت نهال باید بلافاصله بعد از خرید نهال انجام شود. کاشت آلو شابلون کار سخت و پیچیده ای نیست شما در اولین مرحله باید زمین مناسب با خاک مرغوب را برای کاشت در نظر بگیرید خاک آلو شابلون شنی،مرطوب و سنگین باشد مناسب تر است.

جالب است بدانید قدرت و میزان باردهی درخت آلو شابلون به نحوه کاشت و قرار گرفتن مناسب ریشه ها در خاک بستگی دارد.  از آنجایی که نهال آلو شابلون گستردگی زیادی دارد باید حتما به فاصله مناسب نهال ها توجه کافی داشته باشید.

نیاز به آبیاری نهال آلو شابلون تا حدود زیادی بستگی به شرایط اقلیمی منطقه شما دارد چنانچه در منطقه گرمی نهال کاری کرده اید نیاز به آبیاری نیز افزایش پیدا می کند توجه داشته باشید سالهای ابتدایی کاشت،نهال ها به آبیاری بیشتری نیاز دارند تا به رشد مطلوب برسند.

سمپاشی و هرس درخت آلو شابلون از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که برخی نهال های ضعیف ممکن است در برابر آفت مقاومت نداشته باشند و نیاز به سمپاشی مناسب داشته باشند. همچنین هرس نهال نیز به رشد شاخه های جدید کمک می کند. البته این دو اقدام باید در زمان مناسب صورت بگیرد که غالبا فصل پاییز و بعد از برداشت بار میوه بهترین زمان هرس کردن درخت است.

تغذیه مناسب شابلون باید با در نظر گرفتن خاک مرغوب تامین شود در واقع این خاک است که بستر رشد مناسب نهال را فراهم می کند شما به منظور تقویت خاک می توانید از کود حیوانی استفاده کنید برخی باغداران با تجربه به منظور تقویت ریشه های درخت آلو شابلون از کود مرغی اصلاح شده استفاده می کنند.

برداشت الو شابلون تقریبا اوسط شهریور ماه است،این رقم جزو میوه های پر محصول و اقتصادی می باشد و عمر مفید آن تا 25 سال است. توجه داشته باشید هیچ گاه از چوب برای برداشت میوه استفاده نکنید زیرا میوه آلو شابلون آبدار است و بافت نرمی دارد که با ضربه آسیب جدی می بیند و از کیفیت آن کاسته خواهد شد،نهال الو شابلون ارتفاع زیادی ندارد و شما به راحتی می توانید محصول را برداشت کنید.

میوه آلو شابلون؛ در زمان برداشت حالت براقی خواهد داشت و به راحتی از شاخه جدا می شود زود چیده شدن آن قابل مصرف نیست چون میوه هنوز به تکامل نرسیده و کال می باشد. آلو شابلون بعد از برداشت باید بلافاصله برای فروش روانه بازار شود چون قدرت انبارداری بالایی ندارد. این رقم بازار پسند بوده و فروش خوبی دارد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526