نهال شاه توت بومی قسمت های غربی ایران و قسمت های شرقی ترکیه است. درخت این رقم بین 8 تا 12 متر ارتفاع می گیرد و قطر آن نیز به 50 تا 60 سانتی متر می رسد. نهال شاه توت به طور خود به خود گرده افشانی می شود و در واقع نیاز به گرده افشانی ندارد و در زمستان برگ های آن می ریزد.

زمان گلدهی درخت شاه توت اردیبهشت می باشد و این نهال دارای دو نوع گل نر و ماده است که گل ماده اندازه کوچکتری دارد. قسمت گوشت میوه از دیواره گلها بوجود آمده و به رنگ قرمز تیره و رو به مشکی در می آیند. از میوه شاه توت برای خشک کردن استفاده نمی کنند بلکه به صورت تازه مصرف میشود.

شاه توت در آب و هوای گوناگون رشد می کنند، از آب و هوای نسبتا گرم و معتدل گرفته تا نزدیک به سرد. دمای مناسب در بهار و تابستان برای این درختان از 25 تا 35 درجه سانتی گراد است. درخت شاه توت نور را دوست دارد و نور خورشید باعث رشد شاخ و برگ آن می شود.

شاه توت نیاز آبی زیادی دارد و هفته ای دو بار باید آبیاری شود اما درخت های بالغ به آب کمتری نیاز دارند و هر 10 الی 15 روز یکبار آبیاری کافی است. بهترین خاک جهت کاشت شاه توت خاک های شنی لومی، مخلوط خاک با مواده پوسیده گیاهی میباشد. خاک های مرطوب با زهکشی نامناسب برای کاشت درخت شاه توت  مناسب نمیباشند.

میوه نهال شاه توت خواص بسیار زیادی نیز دارد. این میوه حاوی یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها یعنی آنتوسیانین است، این آنتی‌اکسیدان در دیگر میوه‌های بنفش مانند انگور و آلوی سیاه هم وجود دارد.

مشخصات نهال شاه توت

  • دارای طعم عالی و بسیار شیرین
  • پایه: بذری و پیوندیپ
  • زمان رسیدن میوه: تیر ماه
  • مشخصات ظاهری: قرمز مایل به سیاه و درشت
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526