نهال سیب پینک لیدی یکی از ارقام تجاری سیب میباشد که بومی استرالیا بوده و در سال ۱۹۷۳ میلادی در این کشور معرفی شده است. میوه رسیده این رقم از نظر شکل، گرد تا بیضوی، با رنگ پوست قرمز بر روی زمینه زرد، و دارای مزه ملس و بافت تردی میباشد که محصولی بسیار بازار پسند به شمار میرود.

نهال سیب پینک لیدی

نهال سیب پینک لیدی در اواسط اسفند و اوایل فروردین شکوفه می دهد و در مقایسه با دیگر ارقام سیب به زمان طولانی تری برای رشد نیاز؛ همچنین لازم به زکر است که این رقم سیب به آب و هوای سرد حساس بوده و بهترین رشد آن در هوای گرم میباشد. برداشت میوه درخت سیب پینک لیدی در اواخر مهر ماه انجام می شود.

نهال سیب پینک لیدی از ترکیب ارقام سیب لیدی ویلیامز و سیب زرد حاصل گشته که انسجام بافت آن مشابه سیب زرد میباشد. جهت پرورش این رقم حداقل دمای منطقه 20 الی 25 درجه سانتی گراد زیر صفر و حداکثر دمای منطقه 38 درجه سانتی گراد بالای صفر باشد؛ تغییرات آب و هوایی شبانه روزی نقش مهمی در رنگ گیری و تغییر مزه سیب پینک لیدی دارد.

باغداران عزیزی که نهال سیب پینک لیدی را جهت کاشت انتخاب نموده اند توجه داشته باشند که فواصل کاشت این رقم در باغات بصورت استاندارد 3 متر در 3 متر بوده و آبیاری آن هر 20 روز یکبار و به میزان 10 لیتر برای هر اصله نهال انجام میگردد.

مشخصات نهال سیب گالا

  • رقم تجاری و بسیار بازار پسند
  • قابلیت انبارداری بسیار خوب
  • مناسب مناطق معتدل و گرمسیر
  • ارتفاع از سطح دریا: 1300 الی 2200 متر
  • فواصل کاشت: 3 در 3 متر
  • آبیاری: 10 لیتر در 20 روز
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526