نهال گلابی سردرودی یکی از ارقام بومی ایران و منطقه آذربایجان است که درمناطق مختلف کشور نیز کاشته می شود. این رقم به نام های نهال گلابی پیغمبری یا نهال گلابی تبریزی هم شناخته میشود که دارای تاج کمی افراشته میباشد.

نهال گلابی سردرودی

درخت گلابی سردرودی در برابر بیماری و آفات مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهد و حساسیت این رقم به آتشک بسیار زیاد و حساسیت به پسیل آن متوسط است. زمان رسیدن میوه گلابی سردرودی در مهرماه است و این رقم دارای میوه هایی با خاصیت انبار مانی نسبتاً مطلوبی میباشد.

شکل میوه گلابی سردرودی بصورت کشیده بوده و دم میوه آن نسبتا باریک است. بافت این میوه نیز سفت و سفید رنگ بوده و رنگ پوست آن سبز خاکستری با گونه صورتی رنگ میباشد. میوه گلابی سردرودی هم جهت تازه خوری و هم جهت تولید کمپوت مناسب است.

سرمای مورد نیاز گلابی سردرودی در فصل زمستان بین 600 الی 1500 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتی گراد است که جهت بیدار شدن درخت از خواب زمستانی لازم میباشد. فواصل کاشت نهال گلابی سردرودی در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر اجرا میشود. همچنین آبیاری این رقم نیز هفته ای 2 بار باید انجام گیرد.

برای کشت نهال گلابی سردرودی خاک های شنی رسی و عمیق با تحت الارض نفوذ پذیر مناسب اند. همچنین زمان کوددهی درخت گلابی سردرودی از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل انجام بوده و انواع کود پوسیده دامی، کود نانو پلیت و کود فیبری معدنی برای آن مناسب میباشد.

مشخصات نهال گلابی سردرودی

  • مناسب تازه خوری و کمپوت
  • مقاوم در برابر سرما
  • عمر اقتصادی: بیش از 30 سال
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526