نهال گردو کانادایی

یکی از رقم های خوب نهالستان اروم نهال رقم گردو کانادایی می باشد. این رقم به دلیل مرغوب بودن مغز و عملکردبالا و باردهی از سال اول و یکی از خصوصیات بارز این گردو که مناسب ترین گردو برای مناطق یخ بندان می شود در باغات ۱۰ ساله گردو کانادایی حدود ۶۰ -۷۰ کیلو برای هر درخت براورد شده است.این نوع گردو میوه بسیار درشت و گپه های ۴-۵ تایی اندازه درخت نیمه متوسطی دارد وفاصله کاشت گردو کانادایی ۷*۷ می باشد.در طرح ریزی باغ روش مربعی را توصیه میشود.

نهال گردو کانادایی

خرید نهال گردو کانادایی نقش مهمی در سودآوری اقتصادی دارد زیرا یکی از ارقام باکیفیت است که مورد استقبال باغداران قرار گرفته است. نهال گردو کانادایی یکی از درختان اقتصادی و سودآور است ، زیرا میوه های آن عملی و با ارزش است ، چوب آن با دوام و مورد استفاده قرار می گیرد و کاشت آن مورد استقبال باغبانان قرار می گیرد. نهال گردو نژادهای مختلفی دارد که از نظر عملکرد هر یک با چیز دیگری وجود دارد که یکی از بهترین گونه های گردو نهال گردوی کانادایی است که می توان در ایران کاشت. هنگام خرید نهال گردو ، یکی از عوامل اصلی توجه به خصوصیات و مشخصات هر نهال گردو کانادایی و شرایط آب و هوایی منطقه است که خریداران و باغداران باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند ، زیرا عملکرد مناسب نهال رابطه دو طرفه با شرایط اقلیمی دارد. بنابراین اگر نهال در برابر سرما ، خشکسالی ، گرما مقاوم نباشد ، به شدت آسیب می بیند و باغبان نیز به شدت آسیب می بیند. گردو کانادایی از انواع دیرگل و مناسب برای مناطق سردسیر و محافظت شده از بهار سرد است.

دلیل استقبال باغبانان از این نژاد به دلیل عملکرد بسیار خوب و بازده اقتصادی آن است ، به طوری که نهال های گردوی کانادایی از سال اول کاشت شروع به باردهی می کنند و از سال چهارم بار اقتصادی خود را آغاز می کنند و هر ساله اندازه این بار بیشتر می شود.  آهسته یکی از ویژگی های بارز این رقم مقاومت برتر آن در برابر سرما در زمستان نسبت به سایر ارقام است ، به همین دلیل این رقم یکی از مناسب ترین انواع برای مناطق مستعد از سرما محسوب می شود. کاشت نهال گردو کانادایی کار دشواری و دشواری نیست ، اما پرورش آن مهم است و از کاشت تا برداشت نیاز به مراقبت دارد.
خصوصیات و مشخصات نهال گردوی کانادایی: نهال گردو کانادایی یکی از انواع اصلاح شده و با کیفیت است که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سایر گونه ها ندارد ، فقط از نظر ارتفاع نسبتاً کوچک است. برگهای کشیده به رنگ سبز روشن ، دارای عرض عادی و بسیار بلند نیستند. میوه های گردو کانادایی در انتهای شاخه ها به صورت جانبی رشد می کنند و در هر شاخه حدود ۵ گردو وجود دارد. شکل میوه آن بیضی شکل و تقریباً بزرگ است ، پوسته خارجی آن سبز رنگ است ، هنگام رسیدن ترک می خورد و به راحتی پوست آن جدا می شود ، پوسته گردوی کانادایی نسبتاً سخت و درصد هسته آن به پوست ۵۰ درصد است. بودن. درخت گردو کانادایی محصول بسیار خوبی دارد ، به طوری که در باغ هر یک از درختان گردو کانادایی ۷-۱۰ ساله حدود ۵۰ کیلوگرم میوه تولید می کنند ، این رقم به سودآوری اقتصادی کمک می کند. مغز گردو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است ، دارای رنگ روشن و سفید و طعم بسیار مطبوعی است. علاوه بر اینکه به صورت تازه خورده می شود ، از آن در آجیل و شیرینی ها نیز استفاده می شود. چربی مغز گردو کانادایی چربی متعادل بسیار با کیفیتی است و به دلیل این خواص بالا اغلب در سبد غذایی افراد رتبه بالایی دارد و به عنوان پادشاه آجیل شناخته می شود. مغز گردو کانادایی منبع غنی از کلسیم ، آهن ، فیبر ، چربی ، سدیم ، کربوهیدرات ، انرژی و پروتئین است که نقش مهمی در سلامت بدن دارند. همچنین گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب موجود در جذب امگا ۳ و کاهش کلسترول خون موثر است.
از کاشت تا برداشت نهال گردو کانادایی: کاشت نهال گردوی کانادایی برای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای مناسب است و درجه مقاومت در برابر سرما و خشکسالی نسبی است. زمان کاشت نهال به سرما در منطقه بستگی دارد. برای کاشت نهال انتخاب کنید. در حقیقت ، اگر باغبانی قصد احداث باغی در مقیاس وسیع را دارد ، از کاشت تا برداشت نهال های گردو کانادایی ، به ویژه در سال های اولیه کاشت ، نکات مهمی را باید در نظر گرفت تا سرانجام درختی با ویژگی های خوب بدست آورد. خاک های شخم خورده و زهکشی شده مناسب برای پرورش گردو کانادایی مناسب هستند ، در حالی که خاک های خنک و آهکی برای رشد مطلوب نهال موثر هستند. ریشه های درخت گردو بسیار گسترده است و باید نهال ها را در عمق مناسبی قرار داد تا فضای ریشه بیشتری برای رشد داشته باشد. درخت گردو کانادایی تقریباً کوتاه و بسیار گسترده نیست ، با این حال ، برای بهترین عملکرد ، توصیه می شود فاصله مناسب بین نهال ها در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که ارتفاع کم درخت باعث افزایش بار آن می شود. آبیاری درخت گردو کانادایی در سالهای اولیه کاشت از اهمیت برخوردار است و پس از آن می توانید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی ، یک بار در هفته نهال ها را آبیاری کنید. کوددهی و هرس نهال گردو کانادایی بسیار مهم است زیرا نهال ها برای دستیابی به رشد مطلوب به تغذیه مناسب نیاز دارند ، بنابراین باید خاک غنی داشته باشند ، تجزیه و تحلیل خاک خاک غنی و ضعیف را نشان می دهد و می توانید از این طریق یک لقمه بگیرید. هرس درختان گردو به رشد شاخه های جدید کمک کرده و شاخه های مرده را از بین می برد. آغاز تابستان معمولاً زمان برداشت گردو است که به دلیل شرایط آب و هوایی ممکن است در هر منطقه کمی متفاوت باشد. کیفیت آن کاهش می یابد. همچنین برداشت زود هنگام گردو کیفیت آنها را کاهش می دهد. محصول برداشت شده پس از تمیز کردن و خشک کردن برای فروش فروخته می شود که به دلیل کیفیت عالی در بازار فروش خوبی است. البته برخی از تولیدکنندگان پس از برداشت مستقیم گردو را به بازار می فرستند قیمت گردوی خشک شده کانادایی بالاتر از گردوی تازه و مرطوب است و این قیمت هر ساله تغییر می کند

کانادایی نوع دیگری از نهال گردو مناسب برای مناطق سردسیر است. هسته این نهال گردو از کیفیت بالایی برخوردار است و درخت آن محصول بالایی را تولید می کند. نهال گردو کانادایی از ابتدای سال شروع به باردهی می کند. عملکرد گردوی کانادایی در باغ های ۱۰ ساله ۶۰-۷۰ کیلوگرم برای هر درخت تخمین زده می شود. میوه های این نوع نشا are بزرگ ، ۵-۴ دسته است. اندازه متوسط ​​درخت یک فاصله مناسب کاشت ۷ ۷. ۷ است. روش کاشت برای کاشت این نوع نهال گردو توصیه می شود. هسته آن کشیده ، کهربا – سبک است. این رقم نهالستان یک رقم نهال نسبتاً رایج با عملکرد متوسط ​​است..

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526