نهال آلبالو مجارستانی یکی از ارقام نهال آلبالو میباشد که دارای میوه های درشتی است. این نهال دیر گل بوده و سرمای بهاره کمترین آسیب را به آن می رساند. این رقم هیچگونه آفت و امراضی ندارد لذا نیاز به سم پاشی نیست.

تنه ی درخت آلبالوی مجارستانی قوی بوده و رشد و نمو آن زیاد است، بصورتی که ارتفاع آن گاها حتی به 7 الی 8 متری نیز میرسد. نهال آلبالو مجارستان برای خاک حساسیت زیادی ندارد بنا براین این آلبالو درهمه مناطق ایران اعم از مناطق پست و مرتفع کاشته و پرورش داده میشود.

نهال آلبالوی مجاری نسبت به گرمای زیاد و سرمای 30 درجه زیر صفر بسیار مقاوم می باشد. این رقم در مناطق سرد بهتر رشد میکند بنا براین اگر تابستان خنک و خشک باشد شاهد رشد بهتری خواهیم بود.

نهال آلبالو مجارستانی خود بارور است و نیازی به ارقام گرده افشان ندارد. بعد از رسیدن میوه ها از ناحیه دم به راحتی چیده می شود و هنگام رسیدگی کامل روی درخت نمی مانند و ریزش می کنند. ریشه ی نهال آلبالو مجارستان سطحی است بنابراین باید آبیاری بطور منظم به خصوص در فصل های گرم انجام شود.

زمان میوه دهی نهال آلبالو مجار هفته ی آخر خرداد ماه بوده و شکل میوه قرمز، درشت، گرد و دم کوتاه است که بسیار خوش طعم و ترش است. این میوه بیشتر به صورت مربا و کمپوت استفاده میشود.

درخت آلبالو مجارستانی نیاز به هرس کمی داشته و پس از آنکه درخت به حد رشد کامل و میوه دهی رسید سالانه باید 10 الی 20 سانتی متر هرس میشود تا خاصیت میوه دهی ادامه یابد.

نهال آلبالو مجارستان برای خروج از خواب زمستانی و گلدهی در فصل بهار به 600 الی 1600 ساعت (بسته به موقعیت و شرایط اقلیمی) دمای زیر 7 درجه سانتیگراد در زمستان نیاز دارد.

مشخصات نهال آلبالو مجارستانی

  • رقم تجاری و پر محصول
  • مقاومت بالا به کم آبی و آفات
  • مناسب مربا و کمپوت
  • اندازه میوه: درشت
  • میوه دهی: خرداد ماه
  • میزان آبیاری: یک بار در هفته
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526