رنگ پوست میوه زرد مایل به سبز می باشد . بسیار خوش طعم وشیرین و آبدار می باشد . میوه نهال گلابی دوچی اوایل فصل پاییز رسیده و برداشت می شود .

نهال گلابی دوچی

مشخصات :

رنگ پوست میوه زرد مایل به سبز می باشد . بسیار خوش طعم وشیرین و آبدار می باشد . میوه درخت گلابی دوچی اوایل فصل پاییز رسیده و برداشت می شود . وزن میوه نهال گلابی دوچی حدود 619 گرم می باشد . بیشتر از 24 سال باردهی اقتصادی ندارد . بومی کشور ترکیه می باشد . میوه گلابی دارای خاصیت فراوان و سرشار از ویتامین ها می باشد . و به صورت تازه و یا کمپوت مصرف آن توصیه می شود . این میوه 60 روز قابلیت انبار مانی دارد . جزو ارقام تجاری و بازار پسند می باشد . این درخت دارای یک تاج هرمی و برجسته می باشد . این رقم نهال گلابی خود بارور می باشد . و از جمله نهالهایی هست که طرفداران زیادی بین باغداران گلابی دارد . گلها و برگهای گلابی همزمان با هم پدیدار می شوند .

شرایط محیطی:

نهال گلابی دوچی نسبت به سرما از خود مقاومت خوبی نشان نمی دهد . نسبت به خشکی مقاومت خوبی دارد . و فقط به یکبار آبیاری در هفته هنگام رشد نیاز دارد . در خاکهای شنی سبک با زهکشی مناسب رشد بهتری دارند . اما در خاکهای سنگین و خیس مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهند .

بیماریهای نهال گلابی دوچی

ازجمله بیماریهای نهال گلابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری آتشک: توسط باکتری Erwinia amylovora  درنقاط کثیف ایجاد می شود . و سبب از بین رفتن برگها و گلها و شاخه ها می شود . و درصوررت ایجاد روی ساقه ها سبب تغییر رنگ میوه ها می شود .

لکه قارچی: این بیماری سبب کاهش رشد نهال گلابی و میوه آن می شود .

لکه سیاه: این بیماری هم روی برگها و هم روی میوه ها تاثیر می گذارد . وسبب ایجاد درز روی میوه ها می شود .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526