یکی از ارقام نهال گوجه سبز، نهال گوجه قرمز آمریکایی است که به آن آلوچه قرمز آمریکایی نیز گفته میشود و همانطور که از نامش پیداست میوه این رقم به رنگ قرمز میباشد و  اغلب به صورت تازه خوری مصرف می گردد. حتی برگ و تنه ی این درخت قرمز می باشد و زیبایی خاصی به باغ شما می دهد.

هر درخت بالغ گوجه قرمز آمریکایی می تواند بیشتر از بیست کیلو گرم میوه در سال تولید کند. باغداران عزیز توجه داشته باشند که هرس صحیح موجب می شود که میوه های این درخت به صورت همزمان برسند. میوه های نهال گوجه قرمز آمریکایی بصورت خشک شده و برای لواشک نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

نهال گوجه قرمز آمریکایی در خاک های حاصلخیر، سبک و عمیق با PH حدود 5 الی 6 رشد بسیار مطلوبی خواهد داشت. همچنین بستر این رقم بایستی زهکشی مناسبی شده باشد زیرا تحمل غرقابی بودن را ندارد. نهال گوجه قرمز رقمی بسیار زود بازده و میانرس میباشد.

نهال گوجه قرمز آمریکایی در مقابل آفات و بیماری ها مقاومت بسیار خوبی نشان میدهد اما با این وجود سمپاشی صحیح و به موقع همیشه توصیه میشود. گوجه قرمز آمریکایی بعد از حدود 2 تا 5 سال به مرحله میوه دهی می رسد و به دلیل خاص بودن میوه سود دهی مناسبی نیز خواهد داشت.

فواصل کاشت نهال گوجه قرمز در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر تعیین میشود و آبیاری این رقم نیز به میزان 15 لیتر در هر هفته باید انجام گیرد. عمر اقتصادی نهال گوجه قرمز بصورت تقریبی در حدود 25 سال برآورد میشود. تحمل سرمای زمستانی این رقم نیز تا 30 درجه سانتیگراد زیر صفر میباشد.

مشخصات نهال گوجه قرمز آمریکایی

  • رقم میانرس
  • عالی جهت تازه خوری و لواشک
  • میزان آبیاری: 15 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • تحمل سرما: تا منفی 30 درجه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526