نهال آلبالو محلی برای جنوب غرب آسیا و اروپا است و بیشتر از 100 مدل آلبالو در جهان وجود دارد. ایران نیز ششمین تولید کننده آلبالو در جهان بوده و بیشتر کشت آلبالو در ایران در شمال غرب کشور انجام میگیرد.

نهال آلبالو محلی یا رسمی گیاهی خزان پذیر با برگهای لوزی است که بصورت متناوب روی شاخه قرار دارند. رنگ پوست تنه درخت آلبالو محلی قهوه ای روشن تا نقره ای است و شاخه های آن تقریبا قابل انعطاف هستند و به آسانی بدون آنکه شکسته شود خم می شوند به همین دلیل معمولا در چیدن میوه آن نیازی به نردبان نبوده و میتوان درخت را خم کرده و میوه آنرا چید.

نهال آلبالو از نظر حجم در مقایسه با گیلاس جای کمتری را اشغال نموده و ارتفاع درخت از 2 الی 4 متر بیشتر نمی شود. درختان آلبالو محلی در برابر سرما تا دمای منفی 25 درجه سانتیگراد مقاوم بوده و برای  مناطق معتدل سرد کاملا ایده آل میباشند. درختان آلبالو محلی در نیمه دوم فروردین ماه شکوفه می دهند و در خرداد ماه میوه ها می رسند.

میوه آلبالو محلی به رنگ قرمز درخشان است که شکل گرد و نسبتا ریز دارد که هفته ی آخر خرداد برداشت میشوند. آلبالو محلی ترش مزه بوده و حدود 95 درصد محصول آن برای تهیه کمپوت و آبمیوه و مربا به بازار عرضه می شود و مصرف تازه خوری آن کمتر است.

زمان کاشت نهال آلبالو محلی از پاییز و پس از ریزش برگها آغاز و تا قبل از باز شدن شکوفه ها در بهار ادامه یافته و فاصله کاشت نهال در باغات، 4 متر در 4 متر است. نهال آلبالو محلی مقاومت بالایی در مقابل آفات و بیماری ها داشته و هفته ای یک بار نیاز به آبیاری دارد.

مشخصات آلبالو محلی

  • رقم تجاری و پر محصول
  • مناسب برای کمپوت و مربا
  • مقاومت بالا به کم آبی و آفات
  • زمان میوه دهی: خرداد ماه
  • میزان آبیاری: یک بار در هفته
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526