_

مشخصات گردو فرنور

نهال گردو فرنور یکی از ارقام تجارتی و پوست کاغدی فرانسه است، از مشخصات گردو فرنور داشتن رنگ مغز روشن، عملکرد خوب، مقاومت به کرم سیب و بیماری بلایت گردو می باشد. مقاومت بیشتری نسبت به سرمای بهاره نسبت به رقم دیگر دارد دارد. شاتون های آن اغلب در اثر سرما از بین نمی روند  این رقم به عنوان یک گرده زا  و همچنین برای مناطق کوهستانیاز ارتفاع 1200 متر تا 1500 متر برای آن پیشنهاد می شود.برای گرده افشانی فرنور معمولا از گردو رقم فرنت، سبین و پولیناتور استفاده می شود. زمان گلدهی فرنور معولا در اواخر فروردین صورت می گیرد ( گردوی دیرگل ). معمولا در هر گل 2 الی 4 گردو تولید می شود که وزن ها حدود 12 گرم می باشد ، در صد مغز آن به پوست حدود 49 درصد می باشد . در طرح ریزی باغ روش مربع مستطیل توصیه میشود و فاصله کشت 5 در 7 متر میباشد که در بین درختان اصلی درختان پر کن مثل هلو کاشته می شود و پس از چند سال که درخت گردو گسترده شد، حذف می شود .در چنین شرایطی استفاده و سود اقتصادی باغ بیشتر می شود .
در طراحی باغ حصارکشی، درهای ورودی و خروجی و محل ایجاد تاسیسات و محل و فاصله چاه تا زمین و فاصله درختها و ردیف ها باید  در نظر گرفته شود. در روش به زراعی حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر شخم زده میشود و هرساله با احتیاط کامل شاطراف تنه درختان به شعاع ۵/۱-۱ متر بوسیله بیل شخم زده میشود. در بین ردیفها از گیاهان زود رشد و سبز استفاده میشود که این گیاهان اکثرا شبدر و یونجه میباشند.که از آنها بعنوان کود سبز و علوفه دامی میتوان استفاده کرد.

جهت خرید نهال گردو فرنور با کارشناسان نهالستان اروم نهال در ارتباط باشین

مزایای و ویژگی های خاص گردو پیوندی فرنور نسبت یه سایر گردو های موجود در بازار در چیست ؟

یکی از مزایای اصلی گردو فرنور نسبت به سایر گردو های موجود در دنیا دیرگل بودن آن می باشد گردو فرنور پیوندی نسبت به ارقام محلی در حدود 20 روز دیر تر گل میدهد و این امر باعث می شود این رقم از سرمای بهاره و مخاطرات آن در امان باشد افرادی که قصد احداث باغات تجاری گردو را دارند باید به نکات ویژه ای توجه داشته باشن . یکی از این موارد برسی شرایط اقلیمی منطقه هست . پیشنهاد کارشناس نهالستان اروم نهال جناب مهندس نعیمیان جهت احداث باغ گردو فرنور به این صورت هست : کلیه مناطقی که دارای منطقه سرد و معتدل هستن تریجحا مناطقی که ارتفاع سطح از زیر 1600 متر از سطح دریا پیشنهاد می شود . جهت کاشت گردو فرنور قطع آبیاری و محلول پاشی پتاس در اول پاییز الزامی میباشد .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3]

1 دیدگاه

    • دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

        09120454526