نهال انجیر استهبان یکی از ارقام اصلاح شده و ارزشمند نهال انجیر میباشد که در مناطق معتدله و گرمسیر هم بصورت دیم و هم بصورت آبی کاشته می شود و بلندی درخت آن تا شش متر نیز میرسید. این نهال انجیر معمولا از سال چهارم بطور اقتصادی شروع به میوه دهی نموده و تا سن25 سالگی نیز به این روند ادامه میدهد.

انجیر استهبان یکی از با کیفیت و خوش طعم ترین انواع انجیر را به شما ارائه دهد. میزان خسارات در این رقم بسیار پایین بوده و کاشت این نهال دارای توجیه اقتصادی زیادی است. انجیر استهبان جهت باروری نیاز به ارقام گرده افشان داشته و به ازای کاشت هر 10 رقم انجیر استهبان، یک نهال گرده افشان از ارقام مناسب باید کاشته شود.

بهترین زمان جهت کوددهی به رقم انجیر استهبان، اواسط فصل پاییز بوده و  این کوددهی می تواند تا اواخر فصل زمستان نیز ادامه داشته باشد. همچنین نوع و مقدار آبیاری انجیر استهبان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوا و فصول سال متغیر می باشد.

از نظر شرایط خاک، انجیر استهبان در انواع خاکها، از خاکهای شنی تا رسی با ph های 6 الی 8.7 میتواند رشد کند اما بهترین خاک برای کاشت این نهال خاک های لیمونی است. همچنین توجه داشته باشید که قطر گودال برای کاشت انجیر استهبان در حدود 70 سانتیمتر میباشد

زمان کاشت انجیر استهبان از اوایل بهمن تا اواسط فروردین ماه بوده و در صورت کاشت دیم، هرچه زودتر اقدام به کاشت نهال کنید بهتر است. فواصل کاشت انجیر استهبان در کشت آبی 8 متر در 8 متر میباشد. اما از آنجا که این رقم برای کاشت دیم نیز مورد استفاده قرار میگیرد، در کاشت دیم فاصله نهال ها 10 در 10 متر تعیین میگردد.

مشخصات نهال انجیر استهبان

  • رقم تجاری و پر محصول
  • سازگار با مناطق سرد و معتدل
  • مناسب آجیل و خشکباری
  • قابل کاشت بصورت دیم
  • باردهی اقتصادی از 4 سالگی
  • عمر اقتصادی 25 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526