یکی از ارقام زردآلو که در کشور ما بسیار کاشت میشود، نهال زردآلو قیسی است. این رقم باردهی بسیار خوبی داشته و دارای میوه های بسیار با کیفیت میباشد که در مرداد ماه میرسند. نهال زردآلو قیسی یکی از ارقام تجاری میباشد که با توجه به باردهی بسیار مطلوب و میوه با کیفیت، بسیار مورد توجه قرار دارد.

نهال زردآلو قیسی

میوه درخت زردآلو قیسی بسیار شیرین و مطبوع بوده و مخصوص خشکباری استفاده می شود. به طور کلی به میوه زردآلو خشک شده قیسی یا برگه گفته میشود که زردآلو حاصل از این رقم جهت خشکباری و تولید قیسی بسیار مناسب میباشد. هسته زردآلو قیسی به راحتی از گوشت آن جدا میشود.

درخت زردآلو قیسی در خاک هایی که از نظر بافت، سبک تا متوسط هستند بهترین رشد را خواهد داشت. دقت کنید که خاک باید عمیق و قابل نفوذ بوده و تهویه پذیری آن مناسب باشد. خاک های سرد و متراکم رسی جهت کاشت این نهال مناسب نمیباشد. نهال زردآلو قیسی جهت رشد مناسب نیاز به آفتاب کامل دارد.

درخت زردآلو قیسی مقاوم به گرما تا حدود 38 درجه سانتی گراد میباشد و برای تولید میوه های با کیفیت و مرغوب نیاز به گرمای مناسبی خواهد داشت. همچنین مفاومت این رقم در برابر سرمای زمستان تا حدود منفی 15 درجه است و همچنین از مقاومت مناسبی نسبت به سرمای بهاره برخوردار میباشد.

مشخصات نهال زردآلو قیسی

  • میوه بسیار مناسب جهت خشکباری
  • رقم تجاری و بسیار پربار
  • تحمل سرما: تا منفی 15 درجه
  • فواصل کاشت: 3 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
  • زمان رسیدن میوه: مرداد ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526