نهال سیب ردچیف یکی از ارقام بسیار مرغوب سیب که بومی کشور آمریکا میباشد. این رقم بسیار پربازده بوده و میوه آن دیررس و درشت است که در اواسط مهرماه برداشت می شود. نهال سیب رد چیف همانند اکثر ارقام سیب خودنابارور بوده و جهت باردهی بهتر در باغات سیب باید از ارقام گرده استفاده شود.

زمان کوددهی نهال سیب ردچیف از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل اجراست و میزان کوددهی آن در هر هکتار 7 تن کود پوسیده دامی تعیین میگردد. میزان آبیاری نهال سیب ردچیف نیز در فصول مختلف و  نسبت به شرایط اقلیمی متغیر است،اما بطور معمول فواصل آبیاری هر 20 روز و میزان آبیاری 10 لیتر برای هر نهال تعیین میشود.

عمر اقتصادی سیب ردچیف در حدود 30 تا 40 سال بوده و تحمل سرمای زمستان این رقم نیز 25 الی 30 درجه سانتی گراد زیر صفر میباشد. انبار داری طولانی و میوه بسیار زیبا و بازار پسند از ویزگی های این رقم جدید است.

سیب ردچیف میوه ایی قرمز تیره با رگه هایی براق  و با مزه ایی شیرین آبدار و بافتی  نرم دارد که جز ارقام تجاری به حساب می آید . درخت سیب ردچیف به بیماری سفیدک سیب و آتشک و شانکر سیتوسپورایی حساس است ولی کاملا قابل کنترل بوده و اقدامات لازم برای پیشگیری آن را  به راحتی می توان انجام داده و آنرا برطرف کرد.

باغداران عزیز نوجه نمایند که فواصل کاشت سیب ردچیف در باغات سیب بصورت استاندارد 3 در 4 متر میباشد. نهال سیب رد چیف با اکثر خاک ها سازگاری دارد اما خاک‌های لومی عمیق با بافت سبک و غنی جهت کاشت سیب ردچیف بسیار مناسب میباشند.

مشخصات نهال سیب ردچیف

  • رقم تجاری و بازار پسند
  • عالی جهت نگهداری در سردخانه
  • عمر اقتصادی: 30 الی 40 سال
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در 20 روز
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • تحمل سرما:  منفی 25 الی 30 درجه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526