نهال انجیر گلابی ترکیه با نام انگلیسی Ficus Carica Portogallo  درختی است نسبتا کوچک ۲-۴ متر با تاج بزرگ تا ۵ متر و شاخه های پیچ خورده و کم و پوست صاف، خاکستری روشن. برگ های پنجه ای بزرگ آن (۱۰-۲۰ سانتی متر)، چرمی و خشن است .

برگ ها اغلب اندازه کف دست، با ۳-۵ پره و به رنگ سبز روشن هستند. دوران گلدهی این رقم در سه فصل، بهار، تابستان پاییز است و  نهال انجیر گلابی ترکیه اغلب در سه فصل باردهی دارد. میوه ها به شکل گلابی با پوست صاف برنگ سبز و قرمز تیره هستند. انجیر گلابی میوه ای آبدارو با شیرینی متعادل دارد.

نهال انجیر گلابی ترکیه ویژه مناطق نیمه گرمسیری بوده و به زمستان ملایم و تابستان گرم نیاز دارد.نهال انجیر گلابی به همان اندازه که در برابر گرما مقاوم است، در مقابل سرما مخصوصا در دوره جوانی حساس است. از این رو سرما یک عامل محدود کننده در کاشت این درخت به حساب می‌آید.

از نقطه نظر درجه حرارت، انجیر در دمای حدود ۲۵ تا ۳۵ درجه به‌خوبی رشد می‌کند. هرچند کاشت این درخت در گستره وسیع‌تر دمایی ممکن می‌باشد، اما دمای بالاتر از ۴۲ درجه کیفیت محصول را کاهش می‌دهد.

انجیر منبع خوب پتاسیم و منبع خوبی از فیبرهای غذایی می باشد. و دارای مقدار زیادی کلسیم (۷۹ میلی گرم در ۲۲۴ گرم انجیر) می باشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526