نهال هلو آلبرتا رقمی است امریکایی به رنگ قرمز پالپ زرد با طعم شیرین. مقاومت این رقم دربرابر سرما بسیار زیاد بوده و 3 سال پس از کاشت پربار تر شده و به سن بلوغ میرسد. میوه نهال هلو آلبرتا نیمه درشت و مقاوم در برابر حمل نقل و صادرات بوده و در اواسط مرداد به بازار عرضه میشود.

نهال هلو آلبرتا از ارقام زود بازده هلو است که میوه آن که بسیار درشت و بازارپسند بوده در اواخر تیرماه می رسد. عمر اقتصادی  هلو آلبرتا در حدود 15 سال برآورد می شود و نیاز سرمایی آن برای بیرون آمدن از استراحت زمستانه 400 تا 900 ساعت دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد می باشد.

نهال هلو آلبرتا

نهال هلو آلبرتا  دارای ارقام مختلفی می باشد و می توانیم آن را به سه نوع دیررس و زودرس و میان رس تقسیم بندی کنیم. هلوی آلبرتا زود رس زود بازده بوده و زمان رسیدن محصول آن اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد می باشد.

میوه  هلو آلبرتا شباهت زیادی به هلو زعفرانی دارد ولی ازجهاتی کاملا قابل تمایز است. این هلو ازنظر سایز از زعفرانی کمی کوچک ولی از نظر ماندگاری و کیفیت، رنگ پوست و یکنواختی به هیچ وجه با هلو زعفرانی قابل مقایسه نیست.

نکته مهم در هنگام کاشت نهال هلو آلبرتا (و به طور کلی همه ارقام هلو)، سرمایی بودن این میوه است. شما باید در زمانی اقدام به کشت هلو آلبرتا کنید که در زمان گل دهی نهال، با فصل زمستان تقارن نداشته باشد.  خرید نهال هلو آلبرتا معمولا توسط بسیاری از باغداران انجام می شود به این دلیل که این نوع هلو درشت با رنگی زیبا و بسیار بازار پسند است.

مشخصات نهال

  • رقم تجاری و بسیار پربار
  • مقاوم در برابر سرما
  • زمان میوه دهی: تیرماه
  • میزان آبیاری: 30 لیتر در 20 روز
  • نگهداری در سردخانه: 2 ماه
  • هسته جدا و بهترین رقم برای صادرات
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526