نهال زردآلو شاهرودی یکی از ارقام تجاری زردآلو میباشد که تراکم گلدهی زیادی داشته و در تناژ بالایی محصول میدهد. این گونه که مقاومت بسیار خوبی دربرابر یخ زدگی دارد به شما این امکان را میدهد که هر ساله میزان محصول پایداری را دریافت نمایید.

نهال زردآلو شاهرودی

زردآلو شاهرودی درختی با عادت رشد متوسط تا زیاد بوده که دارای تاج گسترده و بسیار پر بازده میباشد و ارتفاع آن حدودا به 5 متر می رسد. میوه های درخت زردآلو شاهرودی در اواسط مرداد ماه میرسد. اندازه میوه ها بزرگ و دارای رنگ زرد متمایل به قرمز هستند که بسیار زیبا میباشند.

نهال زردآلو شاهرودی در خاک های سبک تا متوسط رشد، مناسب تری دارد و خاک محل کاشت این نهال باید عمیق (عمق حداقل 3 متر) و قابل نفوذ بوده و تهویه پذیری خوب داشته باشد. خاک های سرد و متراکم رسی جهت کاشت این نهال مناسب نمیباشند.

نیاز سرمایی درخت زردآلو شاهرودی با توجه به شرایط محیطی بین 300 الی 1000 ساعت دمای زیر 7 درجه می باشد. نهال زردآلو شاهرودی نیاز به آفتاب کامل دارد گرچه تا حدودی سایه را نیز تحمل میکند. این نهال  گرما را تا حدود 38 درجه ی سانتی گراد تحمل نموده و در مقابل سرما تا حدود منفی 15 درجه مقاوم میباشد.

متوسط نیاز آبیاری برای نهال زردآلو شاهرودی نسبت به اقلیم و محل کاشت متفاوت میباشد اما بطور متوسط به 2 بار آبیاری در هفته نیاز دارد.

در طراحی باغات زردآلو بهتر است فواصل کاشت نهال 3 متر در 4 متر بوده و چال گود اولیه آن یک متر تا ۷۰ سانتیمتر کنده شود و زیر آن با کاه زهکشی شود. عمر مفید درخت زردآلو شاهرودی 30 الی 35 سال است.

مشخصات نهال زردآلو شاهرودی

  • زمان رسیدن میوه: اواخر خرداد ماه
  • عمر اقتصادی: 35 سال
  • تحمل سرما: 25 الی 35 درجه
  • فواصل کاشت: 3 متر در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526