نهال سیب رد استارکینگ که منشاء آن فرانسه میباشد جزء ارقام سیب پربار است که بازدهی بسیار بالایی دارد. رنگ پوسته میوه در استارکینگ قرمز تیره بوده و اندازه میوه متوسط می باشد و رنگ گوشت آن سفید است که یافت تقریبا سفتی دارد و بسیار شیرین و آبدار میباشد.

بطور کلی درختان سیب هر دو سال مستعد باردهی هستند یعنی اگر زمانی که درخت محصول زیادی دارد، بار آن را کم نکنند سبب کاهش گل دهی در سال بعد میشود ولی در درخت سیب استارکینگ این موضوع بسیار کمتر دیده می شود، یعنی این درختان فاقد سال آوری بوده و در سالهای متوالی محصول می دهند که این موضوع موجب شده تا توجه باغداران زیادی به این رقم جلب شود.

بهترین مناطق برای کاشت نهال سیب استار کینگ مناطقی با دمای بین منفی 25 الی 35 درجه و ارتفاع 1300 الی 2200 متر از سطح دریا میباشد. در زمستان نیز لازم است تا دما از منفی 40 درجه تجاوز نکند و همچنین بیش از 1000 ساعت دمای زیر 7 درجه در زمستان برای درخت لازم میباشد.

مقدار آب مصرفی نهال سیب رد استارکینگ حدودا 10 هزار متر مکعب با سیستم آبیاری ثقلی و بین 5 الی 6 هزار متر مکعب با آبیاری قطره در هر هکتار می باشد. خاک مناسب این نهال نیز خاک غنی و عمیق با بافت قابل نفوز است که Ph آن بین 5.5 تا 5.7 باشد

فواصل کاشت نهال سیب استار کینگ 4 متر در 5 متر میباشد و تناژ بالایی در هکتار تولید میکند. این درخت که امر اقتصادی آن بالای 30 سال است در اوایل مهر ماه میوه دهی میکند و محصول آن بسیار بازار پسند بوده و برای نگهداری در سردخانه عالی میباشد.

مشخصات نهال سیب رد استارکینگ

  • منشاء: فرانسه
  • عمر اقتصادی: بیش از 30 سال
  • زمان رسیدن میوه :اول مهرماه
  • وزن میانگین میوه: 160 الی 200 گرم
  • تحمل سرمای زمستانی: تا منفی 40 درجه
  • فواصل کشت: 4 متر در 5 متر
  • آبیاری: 10 لیتر در 20 روز
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526