نهال گیلاس تکدانه هارت یکی از ارقام بسیار خوب نهال گیلاس میباشد که ارتفاع درخت آن به 15 الی 30 متر و قطر تنه آن به 1.5 متر میرسد. نهال گیلاس تکدانه هارت دارای پوستی خاکستری قهوه ای بوده و رنگ میوه آن قرمز و زرشکی است. نهال جوان دارای تنه قوی و تاج مخروطی متقارن است.

نهال گیلاس تکدانه هارت سرما دوست بوده و در مناطقى که به خاطر سرما براى زردآلو و هلو نامناسب هستند به‌خوبى رشد مى‌کند و همچنین در مناطقى که داراى تابستان‌هاى خنک و خشک هستند بهتر رشد مى‌کند. بطور کلی از لحاظ مقاومت در برابر سرما، گیلاس بین هلو و گلابى قرار دارد.

نیاز سرمایى درخت گیلاس تکدانه هارت مانند اکثر ارقام گیلاس بوده و این رقم بسته به شرایط اقلیمی با 500 الی 1500 ساعت دماى کمتر از هفت درجه سانتى‌گراد از استراحت بیرون مى‌آید.

پس از کاشت گیلاس تکدانه هارت و در فصل تابستان به دلیل گرما نهال نیاز به آبیاری بیشتری دارد زیرا در غیر اینصورت خاک خشک شده و ممکن است سبب کاهش میزان باردهی شود. لذا لازم است آبیاری نهال یک بار در هفته انجام شود.

ریشه درخت گیلاس تکدانه هارت همانند سایر میوه‌هاى هسته‌دار، نسبتاً سطحى بوده و به 1 الی 1.5 متر خاک مناسب با زهکشی خوب نیاز دارد. براى نهال گیلاس خاک‌ هاى لمونى شنى مناسب تر هستند. وجود زنبور ها بر روی گل های درخت گیلاس هارت باعث گرده افشانی مناسبی می شود اما می توانید میتوانید از ارقام گرده افشان نیز استفاده کنید.

عمر مفید نهال های گیلاس تکدانه هارت مانند سایر ارقام گیلاس بین 25 تا 30 سال است. بنابراین در این مدت در صورت هرس کردن به موقع و سم پاشی می توانی بهترین میوه را از آنها بچینید.

مشخصات نهال گیلاس تکدانه هارت

  • رقم تجاری و پر محصول
  • مقاوم در برابر سرما
  • زمان میوه دهی: تیر ماه
  • میزان آبیاری: یک بار در هفته
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: 25 الی 30 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526