نهال هلو انجیری قزل یا هلو انجیری طلا، یکی از ارقام بسیار تجاری هلو است که جزء ارقام خاص و کمیاب محسوب شده و دارای میوه هایی خوشرنگ و بسیار خوش طعم و آبدار است. این رقم از رشد خوبی برخوردار بوده و باردهی آن نیز از سال دوم کاشت و بسیار مطلوب میباشد.

میوه ی هلو انجیری قزل دارای رنگ پوست و گوشت طلایی و سرخ بوده و طعم آن بسیار شیرین است که همین موضوع باعث شده که این میوه بسیار مشتری پسند و دارای بازار فروش عالی باشد. زمان رسیدن میوه هلو انجیری قزل در تیر ماه میباشد.

نهال هلو انجیری قزل

تحمل درخت هلو انجیری قزل در مقابل سرمای زمستانی تا 21 درجه سانتی گراد زیر صفر است اما در صورتی که هوا به سرعت سرد شود، در دمای ۹- تا ۱۳- درجه سانتی گراد نیز جوانه و حتی شاخه های جوان خشک خواهند شد. هلو انجیری قزل در فصل زمستان به حداقل 500 تا 1000 ساعت سرمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد نیاز دارد

خاک مورد استفاده جهت کاشت هلو انجیری قزل باید دارای زهکشی کامل و تهویه مناسبی باشد. این رقم خاک های نسبتاً اسیدی با PH بین 5/5 تا 6/5 را می پسندد، اما خاکهایی با قلیایی متوسط را نیز تحمل میکند. عمر اقتصادی نهال هلو انجیری قزل در حدود 20 سال میباشد.

مشخصات نهال هلو انجیری قزل

  • رقم بسیار تجاری و پربار
  • باردهی از سال دوم کاشت
  • تحمل سرمای زمستانی: تا منفی 21 درجه
  • فواصل کاشت: 3 در 3 متر
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526