شلیل رد گلد معروف به مغان یکی از ارقام زودبازده در بین شلیل ها میباشد که نهال آن بعد از کشت ۲ سال شروع به باردهی میکند. نهال شلیل مغان ردگلد بسیار پر بار بوده و از ارقام ژنوتیپ برتر میباشد.

نهال شلیل مغان

معرفی نهال شلیل مغان ردگلد

این میوه دارای شکلی گرد، پوستی قرمز رنگ است. گوشت این محصول زرد یا قرمز است بهتر است.تولید نهال شلیل ردگلد از چین آغاز شده است،همچنین دارای رشد بالایی است به این صورت در مدت کوتاهی شاهد رشد بسیار زیاد برگ و شاخه های این درخت شلیل خواهید بود
نهال شلیل رد گلد معمولا به صورت پیوندی تولید می شود.

بهترین پایه برای درخت شلیل رد گلد دانه های شلیل است
نهال شلیل ردگلد جز محصولات میان رس محسوب می شود، این محصول در پایان ماه تیر یا روز های اولیه مرداد ماه قابل برداشت است

زمان مناسب کاشت و برداشت نهال شلیل مغان :

قطعا یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام خرید نهال توجه به عملکرد و ویژگی نهال و سازگاری آن با شرایط اقلیمی منطقه می باشد. نهال شلیل مغان معمولا در هر نوع آب و هوایی امکان رشد دارد و ایران از مناطق مهمی در زمینه پرورش نهال شلیل می باشد.

البته شلیل نسبت به گرمای تابستان مقاومت خوبی دارد اما زمستان خیلی سرد باعث یخ زدن شاخه ها و جوانه های درخت شلیل مغان می شود و امکان خشک شدن آن وجود دارد.(شلیل رد گلد)

ویژگی های کاشت نهال شلیل مغان ردگلد

زمین مناسب برای رشد نهال شلیل مغان باید خاک زهکشی شده و شنی داشته باشد بافت مرطوب برای رشد نهال شلیل مناسب نیست. توجه داشته باشید که هیچ گاه ریشه نهال شلیل مغان را غرقاب نکنید زیرا این نوع نهال از غرقاب شدن آسیب شدیدی می بیند.

نهال شلیل مغان در آب و هوای گرم رشد خوبی دارد به طوری که سرمای زیاد و طولانی به جوانه و شاخه های آن آسیب وارد می کند. نهال شلیل مغان در برابر گرمای تابستان مقاومت بالایی دارد.
شلیل مغان نسبت به دیگر انواع نیاز بیشتری به آبیاری دارد به طوری که هر درخت شلیل در سال به ۷ متر مکعب آب نیازمند است.

در زمان کاشت فاصله ۳*۳ باید رعایت شد. درخت شلیل به آفت بیماری های قارچی که در بین درختان شایع است مبتلا می شود به منظور جلوگیری از چنین مشکلی باید در فصول مشخص عملیات سمپاشی صورت بگیرد. درخت شلیل معمولا هر سال هرس می شود تا شاخه های جوان تری رشد کند.(شلیل رد گلد)

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526