نهال توت سفید محلی نیز یکی از ارقام ارزشمند توت میباشد که ارتفاع درخت آن در حالت عادی 10تا 15 متر می باشد اما به 25 متر نیز می رسد. درختان توت سفید محلی در فروردین و اردیبشت ماه گل می دهند، در مناطق معتدل در خرداد و تیر و در گرمسیر در اردیبهشت میوه می دهند.

ایران بزرگ ترین کشور تولید کننده توت در دنیا است و این درخت در نقاط استپی و شمال ایران رشد نموده و گاهی هم به صورت خودرو در جنگ های شمال کشور مشاهده میشود. در واقع درخت توت بسیار مقاوم بوده و در اکثر مناطق و شرایط آب و هوایی رشد می کند.

 

بهترین دما برای کاشت نهال توت سفید محلی 25 تا 35 درجه می باشد. توجه داشته باشید که اگر در زمان گل هی و میوه هی این درختان دمای هوا در 2- تا 4- درجه سانتی گراد قرار بگیرد گل ها و میوه های آنها از بین می روند.

بطور معمول بهترین زمان برای کاشت نهال توت سفید محلی در اواخر فصل پاییز می باشد اما در مناطق سرد و یخبندان بهتر است که در اوایل فصل بهار و بعد از تمام شدن سرما و یخبندان نهال ها کاشته شوند

از مهمترین آفات و بیماری های درختان توت نیز می توان به ساس های سپردار، شب پره دم طلایی، پروانه پرطاووسی گلابی، انواع کنه، گال ماز، پشه توت، شاخه توت، زنجرهها، شته ها و شپشک ها اشاره کرد. لذا استفاده از سم های مخصوص بهترین راه برای جلوگیری و درمان موارد یاد شده می باشد.

برگ درختان توت در فصل بهار برای خوراک کرم ابریشم استفاده میشود و در فصل پاییز نیز مورد استفاده خوراک دام ها قرار میگیرد.

مشخصات نهال توت سفید محلی

  • شیرین و آبدار
  • رشد قوی
  • قابلیت کاشت در اکثر نقاط کشور
  • مناسب جهت خشکباری
  • آبیاری 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526