نهال سیب گالا درواقع ترکیبی از ارقام گلدن و کاکس میباشد. درخت این رقم به شکل نیمه عمود و منظم رشد کرده و یکی از ارقام پربازده محسوب میشود. میوه نهال سیب گالا از دارای اندازه متوسطی بوده و پوست آن با رنگهای قرمز و سبز زیبایی پوشیده شده است. این رقم بسیار بازارپسند است و در اواخر مرداد ماه میرسد.

میوه ی نهال سیب گالا در برابر ضربه نسبتاً مقاوم بوده و دارای طعم شیرین و ملایم، معطر، پر از دانه و پوستی نازک‌تر از سایر سیب ها است. میوه سیب گالا بعد از سیب سرخ مقاوم، دومین رقم محبوب سیب در کشور آمریکا میباشد و در تمام جهان نیز طرفداران بسیاری دارد.

موتانت های بسیاری از سیب گالا  وجود دارند، مانند: رویال گالا، اسکارلت گالا، گالاکسی، بیگارد گالا، اسمیت گالا و… که از رقم اولیه تولید شده اند؛ در موتانت های جدید تراکم رنگ قرمز در پوست میوه بسیار بیشتر شده است. زمان رسیدن میوه ی سیب گالا در اواخر مرداد ماه میباشد.

سیب گالا یکی از ارقام مقاوم بوده که تحمل سرمای آن نیز در فصل زمستان تا 35 الی 40 درجه سانتیگراد زیر صفر است. فواصل کاشت این رقم در باغات بصورت استاندارد 3 متر در 4 متر و میزان آبیاری آن 10 لیتر در مدت زمان 20 روز میباشد. عمر اقتصادی درخت سیب گالا بیش از 35 سال برآورد میشود.

مشخصات نهال سیب گالا

  • دارای طعم عالی و بسیار بازارپسند
  • تحمل سرما: منفی 35 الی 40 درجه
  • عمر اقتصادی: بیش از 35 سال
  • فواصل کاشت: 3 در 4 متر
  • آبیاری: 10 لیتر در 20 روز
  • زمان رسیدن میوه: اواخر مرداد ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526