نهال گوجه سبز مراغه یکی از ارقام اصلاح شده گوجه سبز میباشد که کیفیت و باردهی بسیار مطلوبی دارد.زمان رسیدن این نوع رقم آلو در اواخر اردیبهشت بوده و ماندگاری میوه بر روی تنه ی این درخت تا اواخر مرداد میباشد.

از ویژگی های بارز  پیش رس بودن و نو باری آن میباشد. درخت گوجه سبز مراغه تقریبا 40 سال عمر میکند و هر درخت تقریبا به مقدار 300 کیلو محصول میدهد.  خشکبار این محصول برای صادرات در درجه یک صادرات قرار گرفته است و به کشورهای آذربایجان و سایر کشورهای همسایه صادر میشود.

میوه نهال گوجه سبز مراغه در واقع همان آلوی مراغه می باشد که وقتی این آلو ها کال هستند، کاملا شبیه به گوجه سبز بوده و به عنوان گوجه سبز فروخته میشوند. نهال گوجه سبز مراغه، نهالی بسیار پربازده و پر سود می باشد.

از نظر مقاومت در برابر سرماى زمستانه، نهال گوجه سبز مراغه در مقابل دمای 25 الی 30 درجه زیر صفر مقاوم میباشد و نیازهاى سرمائى این رقم با 500 تا 1800 ساعت دماى کمتر از هفت درجه سانتى‌گراد برآورده مى‌شود.

درخت گوجه سبز مراغه هر نوع خاکی را می تواند تحمل کند به شرط آنکه زهکش آن مناسب باشد چون به آب ایستادگی حساس است. در کل خاک غنی و حاصلخیز با زهکش مناسب بهترین خاک برای رشد آن است. همچنین توجه داشته باشید که فواصل کاشت این نهال 4 متر در 4 متر میباشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های نهال گوجه سبز مراغه، این است که شاخه های آن بعد از دوازده سالگی، رشد زیادی دارند و هرس کردن آنها واجب و ضروری است. اگر این شاخه های اضافی را هرس نکنید، به قدری بلند می شوند که باردهی و بازده درخت را به شدت کاهش می دهند.

ویژگی های نهال گوجه سبز مراغه

  • رقم تجاری و بسیار بازار پسند
  • درشت و آبدار
  • عمر اقتصادی: 40 سال
  • آبیاری: 15 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526