نهال گوجه سبز نخجوان یکی از ارقام بسیار درشت و آبدار گوجه سبز است که باردهی خوبی داشته و بسیار اقتصادی میباشد. نهال گوجه سبز نخجوان رقمی تجاری است که در صورت کاشت و رسیدگی صحیح سوددهی خوبی خواهد داشت زیرا  هم در داخل بسیار بازار پسند بوده و هم جهت صادرات بسیار مناسب است.

بعد از سپری شدن سالهای ابتدایی کاشت گوجه سبز نخجوان میزان باردهی آن افزایش چشمگیری خواهد داشت و باردهی این رقم در حدود 40 تن در هکتار محاسبه شده است. فواصل کاشت گوجه سبز نخجوان در زمین‎های مسطح بصورت استاندارد  4 متر در 4 متر در نظر گرفته میشود.

یکی از ویژگی های درخت گوجه سبز نخجوان ارتفاع مناسب آن و چیدن آسان محصول میباشد. نیاز آبیاری نهال گوجه سبز نخجوان هفته ای یک بار و به میزان 15 لیتر برای هر اصله نهال بوده که بصورت عمیق انجام میگیرد. آبیاری مناسب و صحیح موجب افزایش راندمان و بهره‎وری این درخت و تولید میوه‌های پرآب و خوش طعم می‌شود.

نهال گوجه سبز نخجوان در فصل تابستان از تحمل گرمایی مناسبی برخوردار است. همچنین باید توجه نمود که گوجه سبز نخجوان را باید در مکان‎هایی با تابش کافی و نور مستقیم آفتاب کاشت زیرا این رقم با مکان‌های سایه سازگاری خوبی نخواهد داشت.

گوجه سبز نخجوان رقمی زودرس و زودبازده میباشد که زمان رسیدن میوه آن هفته دوم اردیبهشت ماه بوده و یکی از ویژگی های این میوه هسته بسیار ریز آن است. از افات مضر برای گوجه سبز نخجوان، شته، کنه‌های گیاهی و شپشک‌ها میباشند که با سمپاشی صحیح و به موقع جایی برای نگرانی نیست.

مشخصات نهال گوجه سبز نخجوان

  • هسته ریز و بسیار آبدار
  • رقم تجاری و زودبازده
  • میزان آبیاری: 15 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: در حدود 40 سال
  • زمان رسیدن میوه: هفته دوم اردیبهشت ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526