نهال هلو انجیری پلنگی یکی از ارقام هلو میباشد که به دلیل داشتن اندازه ای درشت، کیفیتی بالا و شیرینی مطلوب کشاورزان بسیار زیادی اقدام به کاشت آن می نمایند. میوه هلو انجیری پلنگی دایره ای و انجیری شکل می باشد و رنگ آن هم زرد است. پوست میوه آن شبیه پلنگ می باشد و به همین دلیل به آن هلو انجیری پلنگی نیز می گویند.

هلو انجیری پلنگی بسیار بازار پسند بوده و در مقایسه به دیگر هلو های انجیری قیمت بیشتری دارد. البته میزان کشت آن را نیز نباید بی تاثیر دانست که معمولا کمتر از دیگر گونه ها می باشند. عمر نهال هلو انجیری پلنکی درحدود 15 سال برآورد می شود و میوه این رقم که ، هسته آن به میوه چسبیده و در مقایسه با هلو شیرین ‌تر و معطرتر می‌باشد به نام هلو تایگر نیز مشهور است.

نهال هلو انجیری پلنگی

هلو انجیری پلنگی در مقابل سرمای 20 درجه زیر صفر مقاوم میباشد و نیاز سرمایی آن در زمستان نیز بسته به سن درخت و شرایط اقلیمی بین 500 تا 800 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتی گراد میباشد . مناسب ترین خاک برای رشد نهال هلو انجیری پلنگی خاک های رس شن با درجه خلوص 6 الی 7 میباشد. میوه این رقم در اوایل تابستان میرسد.

ماندگاری میوه هلو انجیری پلنگی در سردخانه به مدت 2 ماه بوده و عمر این درخت در 25 سال می باشد. درخت هلو انجیری پلنگی جهت باردهی مناسب و افزایش عمر اقتصادی هر سال باید هرس شود. توجه فرمایید که هرس درختان حتما باید به دست افراد متخصص سپرده شود.

فواصل کاشت هلو انجیری پلنگی بصورت 3 متر در 3 متر بوده و میزان آبیاری آن بطور متوسط 10 لیتر در هفته میباشد.

مشخصات نهال هلو انجیری پلنگی

  • زود بازده و دارای طعم عالی
  • رقم تجاری و بسیار پربار
  • باردهی نهال: از سال دوم
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 3 در 3 متر
  • قابلیت انبار داری: 2 ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526