نهال آلو خاکی خونی یکی از ارقام تجاری آلو میباشد که منشا اصلی آن کالیفرنیا بوده و میوه بسیار بازار پسندی را تولید میکند. آلو خاکی خونی دارای قابلیت انبارداری بالایی است و نوع مصرف آن تازه خوری و خشکباری می باشد. عمر اقتصای درخت آلو خاکی خونی در حدود 25 سال تخمین زده میشود.

دلیل نام گذاری این نوع آلو به آلو خاکی خونی، رنگ قرمز داخل آن می باشد. نگ پوست این میوه قرمز تیره و گوشت آن به رنگ قرمز شفاف می باشد. یکی از ویژگی های بارز این رقم مقاومت بالای آن در برابر سرما است که تا 25 الی 35 درجه زیر صفر در مقابل سرما مقاوم میباشد.

نهال آلو خاکی خونی از سال دوم باردهی را آغاز میکند و زمان رسیدن میوه آن در اواسط مهر است که این میوه بسیار آبدار و خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارد. نهال آلو خاکی خونی نیز مانند بسیاری از ارقام آلو بصورت هفتگی باید آبیاری شود که میزان آبدهی آن نیز در حدود 10 لیتر تعیین میشود.

 آلو خاکی خونی با توجه به خاص بودن میوه که دارای قیمت بالایی است و باردهی فراوان و مقاومت بسیار خوب این رقم، مناسب برای احداث باغ می باشد. آلو خاکی خونی مناسب برای کاشت در انواع شرایط آب و هوایی خشک و مرطوب و کوهستانی است که بسیار زود بازده بوده و میوه آن میانرس میباشد.

نهال آلو خاکی خونی به نامهای نهال آلو خونی، نهال آلو خاکی، نهال آلو قرمز و نهال آلو توسرخ نیز معروف است. فواصل کاشت این نهال در باغات آلو بصورت استاندارد 3 متر در 4 متر تعیین میشود و جهت رشد مناسب نیاز به نور کافی در طول روز دارد زیرا سایه روند رشد نهال را کند می کند.

مشخصات نهال آلو خاکی خونی

  • میانرس و زود بازده
  • ماندگاری خوب بر روی درخت
  • تحمل سرما: 25 الی 35 درجه زیر صفر
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 3 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: 25 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526