نهال آلبالو گیسی از ارقام تجاری در دنیا محسوب می گردد و تعداد محصول البالو گیسی تجاری در واحد کیلوگرم در حدود 130 عدد میباشد. خاستگاه این رقم کشور مجارستان است. درخت آلبالو گیسی درختی است پر رشد و پر محصول که پاکوتاه بوده و رنگ میوه آن قرمز و ترش مزه است.

نهال آلبالو گیسی در بیشتر خاک ها حتی خاک های شور و قلیایی هم رشد می کند اما بهترین خاک برای رشد آن خاک های لومی رسی میباشد. درخت آلبالو گیسی برای رشد بیشتر به ترکیبات پتاس در خاک نیاز دارد که جهت میوه دهی و رشد این گیاه عالی است. همچنین از ازت برای جلوگیری از سرما زدگی درخت آلبالو گیسی استفاده می کنند.

نیاز سرمایی نهال آلبالو گیسی در زمستان بسته به شرایط اقلیمی بین 600 الی 1600 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتیگراد می باشدکه برای خروج آن از خواب زمستانی و شگوفه دهی لازم است. نهال آلبالو گیسی در حد سیب به سرما مقاوم بوده و در مناطقی با تابستان های خشک و خنک سازگاری بیشتری دارد.

ریشه درختان آلبالو سطحی و تا حداکثر عمق 1.5 متر گسترش می یابد و میزان آبیاری آلبالو گیسی بطور متوسط یک بار در هفته می باشد. محدوده آبیاری بهتر است که در سایه انداز درخت انجام شود. نهال آلبالو به آبیاری غرقابی حساس بوده  و استفاده از سایر روشهای آبیاری برای آن مناسب میباشد.

فواصل کاشت آلبالو گیسی 4 متر در 4 متر است و زمان انتقال نهال به زمین اصلی از پاییز و پس از ریزش برگها آغاز و تا قبل از باز شدن شکوفه ها در بهار ادامه دارد. هرس در آلبالوهای بارور مطرح نیست و به غیر از شاخه های شکسته شده و یا بیمار بقیه حفظ میگردد.

مشخصات نهال آلبالو گیسی

  • رقم تجاری و پر محصول
  • مناسب برای مربا و کمپوت
  • مقاومت بالا به کم آبی و آفات
  • زمان میوه دهی: خرداد ماه
  • میزان آبیاری: یک بار در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: 25 الی 35 سال
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526