نهال سیب ردمریکال یکی از ارقام اصلاح شده پیوندی نهال سیب میباشد که رنگ پوست میوه آن قرمز تیره و رنگ گوشت آن سفید است. نهال سیب ردمریکال یکی از ارقام پربازده و اقتصادی میباشد که میوه آن در مهر ماه برداشت میشود و به دلیل رنگ زیبا بسیار بازار پسند است.

درخت سیب ردمریکال از سال دوم کاشت باردهی خود را آغاز میکند. این رقم که از درختان مناطق معتدل سرد بشمار میرود، می تواند سرمای 35 الی 40 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل کند. همچنین نیاز سرمایی سیب ردمریکال درحدود 1000 الی 1600 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتیگراد میباشد.

درخت سیب ردمریکال به دلیل داشتن ریشه‌های سطحی نیاز به آبیاری مناسبی دارد و از طرفی سطح آب زیرزمینی نیز نباید بسیار بالا باشد میزان آبیاری سیب ردمریکال در فصول مختلف و بر اساس کیفیت خاک و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغییر میباشد، اما بطور متوسط فواصل آبیاری هر 20 روز یکبار و میزان آبیاری 10 لیتر برای هر نهال تعیین میشود.

درخت سیب ردمریکال از سال پنجم کاشت بصورت اقتصادی باردهی میکند و عمر مفید آن در حدود 30 سال میباشد. میزان باردهی درخت سیب ردمریکال نیز با توجه نحوه رسیدگی، سن درخت و شرایط آب و هوایی متغیر است و در بهترین شرایط بطور متوسط و در ازای 500 اصله درخت سیب ردمریکال در هر هکتار حدودا 70 تن محصول برداشت میشود.

فواصل کاشت نهال ردمریکال بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر بوده و در ازای کاشت هر 10 اصله سیب ردمریکال، کاشت یک اصله گرده افشان مناسب از ارقام نهال سیب توصیه میشود.

مشخصات نهال سیب ردمریکال

  • رقم تجاری و بسیار پرمحصول
  • عالی جهت نگهداری در سردخانه
  • بسیار خوش رنگ و بازار پسند
  • تحمل سرما: 35 الی 40 درجه زیر صفر
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در 20 روز
  • زمان میوه دهی: مهر ماه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526