نهال خرمالو ژاپنی سیبی که با نام خرمالو سیبی هم شناخته میشود یکی از ارقام پیوندی و زودبازده خرمالو میباشد که بومی چین بوده و به جهت میوه خوشمزه آن در سطح وسیعی کاشته می‌شود.

نهال خرمالو ژاپنی که میوه آن بسیار خوش طعم و به رنگ نارنجی بوده و شکل آن تقریبا شبیه به سیب و بافت سفتی دارد ابتدا در نواحی آسیای شرقی پرورش یافت و بعدها در دهه اول سده نوزدهم به آمریکا و جنوب اروپا معرفی شد.

زمان رسیدن نهال خرمالو ژاپنی اواخر تابستان بوده و این نهال مناسب مناطق گرمسیر میباشد. میوه آن در مقابل سرمای 20 درجه مقاوم است. میوه نهال خرمالوی سیبی دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B۳ ،B۲، B۱ و C است. بیشتر این‌گونه ‌ها بومی مناطق گرمسیر هستند و تنها تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل گسترش دارند.

خرمالوی ژاپنی یا خرمالو سیبی نه تنها به علت میوه های خوراکی خوشمزه محبوب است بلکه بخاطر ویژگی های زینتی نیز طرفداران بسیاری دارد. از این درخت زیبا که دارای میوه ای متوسط تا درشت می باشد به عنوان پرچین نیز استفاده میشود.

نهال خرمالو ژاپنی هم از طریق گرده ‌افشانی و هم از طریق بکرزایی، تولید میوه می‌نماید، ولی بر اساس مطالعات انجام شده، تولید میوه از طریق بکرزایی، موجب ریزش مداوم محصول می‌شود و گرده ‌افشانی عملکرد برداشت میوه را افزایش می‌دهد و از ریزش مداوم محصول جلوگیری می‌نماید.

فواصل کاشت نهال خرمالو ژاپنی در زمین های مسطح به اندازه 4 متر در 5 متر در نظر گرفته شود. ارتفاع درخت خرمالو ژاپنی در حدود 8 الی 12 متر است و  عملکرد درخت در هکتار این نهال به میزان 25 تن می باشد.

مشخصات نهال خرمالو ژاپنی

  • رقم تجاری و زود بازده
  • حساس به سرما
  • شیرین و بسیار بازار پسند
  • تحمل سرمای زمستانی تا منفی 10 درجه
  • فواصل کاشت 4 متر در 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526