نهال هلو رد هاون یکی از ارقام نهال هلو میباشد که منشاء اصلی آن کشور آمریکا بوده و یکی از ارقام زودرس تا میان رس هلو محسوب میشود. این رقم که یکی از نژادهای پر بار هلو است همچنین زود بازده بوده و از بهره وری اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است.

میوه هلو رد هاون به رنگ قرمز درخشان روی زمینه زرد با اندازه ای متوسط است که گوشت آن بسیار خوش طعم و آبدار و زرد رنگ میباشد. همچنین هسته این رقم تا حدودی از گوشت میوه جدا بوده و مناسب تازه خوری و فراوری میباشد.

یکی از ویژگی های نهال هلو رد هاون خودگرده افشان بودن آن است و نیازی به استفاده از سایر ارقام گرده افشان برای این رقم وجود ندارد. هلو رد هاون برای رشد خوب به خاک های تقریبا سبک با عمق 1 الی 1.5 متر و زهکشی مناسب احتیاج دارد.

نهال هلو رد هاون در زمستان میتواند سرما را تا حداکثر منفی 20 درجه سانتی گراد تحمل کند ولی اگر هوا به سرعت سرد شود در دمای ۹- تا ۱۳- درجه سانتی گراد نیز جوانه و حتی شاخه های جوان خشک می شوند. همچنین نیاز سرمایی نهال هلو رد هاون در زمستان در حدود 700 الی 1000 ساعت (بسته به سن درخت و شرایط اقلیمی) دمای زیر 7 درجه است.

میوه درخت هلو رد هاون خواص بسیاری برای سلامتی دارد. این میوه با داشتن آهن و ویتامین K به حفظ سلامت قلب کمک می کند. ویتامین K مانع از لخته شدن خون می شود، بنابراین در برابر چندین بیماری قلبی محافظت می شود. هلو خون شما را سالم نگه می دارد و از کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند.

مشخصات نهال هلو رد هاون

  • باردهی از سال دوم
  • هسته نیمه جدا
  • میوه زودرس تا میان رس با اندازه متوسط
  • گوشت میوه آبدار و زرد رنگ
  • مناسب برای تازه خوری و فراوری
  • رقم خودگرده افشان
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526