نهال انجیر سه فصل یا انجیر گلابی یکی از ارقام اصلاح شده و بسیار خوش طعم انجیر، میباشد که میوه هایی درشت و شبه به گلابی با پوستی متمایل به مشکی تولید می نماید. از آنجا که این رقم در طول سه فصل تولید میوه میکند، به انجیر سه فصل معروف شده است.

درخت انجیر سه فصل دارای ارتفاع 7 الی 10 متری با تاج بزرگ که به 5 متر هم میرسد و شاخه های کم و برگ های بزرگ میباشد. دوران گلدهی نهال انجیر سه فصل در بهار، تابستان و پاییز است و این درخت معمولا در سه فصل میوه میدهد. میوه ها بسیار شیرین و آبدار به شکل گلابی بوده و پوستی صاف به رنگ سبز و قرمز تیره دارند.

نهال انجیر سه فصل در بیشتر مناطق مخصوصا در مناطق معتدل به خوبی رشد می‌کند. علاوه بر میوه از برگهای این گیاه نیز در طب سنتی استفاده دارویی و درمانی می‌شود. اندازه میوه نهال انجیر گلابی بین 3 تا 5 سانتیمتر بوده و دارای باردهی بسیار خوبی است.

خرید نهال انجیر سه فصل جهت احداث باغ بسیار مناسب است زیرا میوه هایی با کیفیتی تولید نموده و دارای بازار فروش مناسبی هم است، لذا در سودآوری اقتصادی نیز نقش بسیار موثری دارد. انجیر سه فصل علاوه بر بازار پسندی و طعم و کیفیت عالی خواص درمانی بالایی هم دارد.

قبل از  خرید رقم انجیر سه فصل زمین مناسب را انتخاب نموده و نسبت به شخم و زهکشی اصولی آن اقدام کنید. با اینکه این رقم دارای مقاومت زیادی به انواع خاک میباشد اما بهتراین زمین برای کاشت رقم انجیر سه فصل معمولا زمین دهایی با خاک شنی و رسی میباشد زیرا هم تهویه مناسبی داشته و هم جریان آب را به خوبی از خود عبور میدهند.

مشخصات نهال انجیر سه فصل

  • رقم پربار و تجاری
  • میوه درشت و بازار پسند
  • مناسب مناطق سرد و معتدل
  • ارتفاع 7 الی 10 متر
  • باردهی 3 بار در سال
  • نحمل سرما تا منفی 10 درجه
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526