نهال گلابی اسپادانا یکی از ارقام درختان گلابی میباشد که این نهال از نوع زودرس ها به شمار می آید. نهال گلابی اسپادانا نسبت به سایر گلابی ها زودتر شکوفه میدهد لذا مقاومت آن در مقابل سرما زیاد نمیباشد و اغلب برای مناطق گرمسیری مناسب است. منشا اصلی این رقم کشور چین میباشد.

نهال گلابی اسپادانا

زمان رسیدن میوه نهال گلابی اسپادانا در اواسط مرداد ماه است که یکی از گونه های تابستانی محسوب میشود. میوه نهال گلابی اسپادان دارای اندازه متوسط میباشد که قابلیت انبارداری مطلوبی داشته و رنگ آن سبز خاکستری بوده و لکه قرمز رنگ روی میوه مشاهده می شود.

در سال اول پس از کاشت نهال گلابی اسپادانا باید آبیاری این نهال بطور منظم و به شکل عمیق انجام شود تا سیستم ریشه کاملا گسترده و مستقر شود؛ لذا در طول فصل رشد هفته ای دو بار باید آبیاری شود. آبیاری درختان بالغ را می‌توان با فواصل بیشتری انجام داد.

درخت گلابی اسپادانا دارای فرم عمودی، بدون سال آوری و و با سال آوری متوسط و بسیار پر بار است. میزان باردهی به صورتی است که شاخه ها زیر بار اغلب خواهند شکست، گلابی اسپادانا از قابلیت ماندگاری بسیار خوبی در سردخانه برخوردار است. این رقم در برابر بیماری عسلک و آتشک مقاوم میباشد.

فواصل کاشت گلابی اسپادانا در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 5 متر توصیه میشود. میزان باردهی درخت گلابی اسپادانا در هر هکتار و با توجه به شرایط اقلیمی و سن درخت متغیر است، ولیکن در ازای حدود 500 اصله درخت گلابی در هکتار عملکردی بیش از 60 تن را داراست.

مشخصات نهال گلابی اسپادانا

  • رقم تجاری و بسیار پربار
  • طعم شیرین و بازارپسند
  • زمان رسیدن میوه: اواسط مرداد ماه
  • قابلیت انبارداری: بسیار خوب
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526