نهال آلبالو مورلو یکی از رقام پر رشد و پر محصول نهال آلبالو میباشد که کشور سازنده آن، فرانسه بوده و  پایه این نهال، آلبالو تلخ و عمر اقتصادی آن در حدود ۳۰ سال است.

زمان گل دهی نهال آلبالو مورلو نیمه دوم فروردین و زمان رسیدن میوه آن، هفته آخر خرداد ماه می­ باشد.  میوه این نهال به رنگ قرمز تیره بوده و شکل گرد، درشت و دم کوتاهی دارد. آلبالو مورلو رقمی دیررس است و از آن برای تهیه مربا و کمپوت استفاده می­ شود.

نهال آلبالو مورلو در باغات نیاز به ارقام گرده افشان نداشته و خودش، خودش را تلقیح می کند و حتی گرده افشانی این گیاه می تواند گیلاس را نیز تلقیح کند. زمان رسیدن میوه درخت آلبالو مورلو حدودا 90 روز بعد از اتمام گل دهی درخت می باشد. متوسط وزن هر میوه 5 الی 6 گرم و متوسط بار هر درخت 30 کیلوگرم میباشد.

نهال آلبالو مورلو مقاومت بالایی در مقابل کم آبی، آفات و بیماری ها دارد و حتی در خاک های نسبتا شور هم رشد میکند. نیاز سرمایی آلبالو بین بسته به موقعیت اقلیمی بین 600 الی 1600 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتیگراد می باشد تا از خواب زمستانی بیرون بیاید.

پس از کاشت نهال آلبالو مورلو بهتر است زمانی که سطح خاک خشک میشود آن را آبیاری نمود که در فصل تابستان ممکن است به 2 الی 3 مرتبه آبیاری نیاز داشته باشد، ولی در مورد درختان بزرگ به دلیل افزایش عمق ریشه ها میتوان آبیاری را به یک بار در هفته محدود کرد.

بطور کلی درخت آلبالو را مورلو معمولا نیازی به هرس ندارد مگر اینکه شاخه ای بیمار باشد یا شکسته باشد و معمولا میوه در شاخه های یک ساله رشد می کند. مناطقی که دارای تابستان های خشک و خنک میباشند برای این درخت آلبالو مورلو مناسب هستند.

مشخصات نهال آلبالو مورلو

  • رقم تجاری و پر محصول
  • مناسب برای مربا و کمپوت
  • میوه دهی: خرداد ماه
  • عمر اقتصادی: 30 سال
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: یک بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526