سالانه بالغ بر 11322 هزار تن هلو در سرتا سر جهان تولید می‌شود که نهال هلو دوبار فرانسه دوبار سهم قابل توجهی در آن دارد. این هلو بسیار شیرین ابدار بوده و از سال دوم شروع به گل دادن کرده و اولین محصول خود را تولید می کند.

دوره گلدهی نهال هلو دوبار فرانسه 8 روز بوده و از زمان اولین گلدهی تا رسیدن میوه آن 92 روز لازم است. این نوع نهال قدرت رشد زیادی دارد. زمان رسیدن میوه نهال هلو دوبار فرانسه در اوایل مرداد ماه بوده و دومین مرحله اواخر مرداد ماه بود است.

نهال هلو دوبار خودبارور می باشد و گرده افشانی قبل از باز شدن غنچه گل انجام می گیرد که این پدیده را گرده افشانی در حالت غنچه می نامند.

نهال هلو دوبار

رنگ میوه نهال هلو دوبار گرد و پر پرز بوده است و رنگ آن زرد و قرمز  بوده و شکل میوه آن گرد و پر پرز می باشد. بافت نهال هلو دوبار سفت است و هسته آن از میوه جدا میباشد که این موضوع سسب شده تا از خاصیت نقل و انتقال و انبار داری خوبی برخوردار باشد و همچنین بازار خوب برای فروش.

خاک های سنگین و مرطوب برای کشت نهال هلو دوبار مناسب نبوده و طالب خاک های زهکشی شده با بافت لومی شنی و شنی لومی به عمق 1 الی 1.5 متر می باشد. نیاز آبی هلو نسبت به دیگر میوه های هسته دار بیشتر بوده و در اواخر دوره رشد میوه، این نیاز افزایش می یابد.

شته، شپشک، انواع کنه های گیاهی و لارو حشره بید زرد رنگ از جمله آفات درخت هلو دوبار هستند. راه کنترل این آفات استفاده از سموم مناسب هر کدام است. پیچیدگی برگ ها یکی از رایج ترین بیماری های درختان هلو دوبار می باشد که با رسیدگی و سمپاشی به موقع جای نگرانی برای آن وجود ندارد.

مشخصات نهال هلو دوبار فرانسه

  • رقم تجاری و بازار پسند
  • زمان میوه دهی: اوایل خرداد ماه
  • بسیار شیرین و طعم عالی
  • میزان آبیاری: 10 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت نهال: 3 متر در 3 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526