نهال شلیل شبرنگ از ارقام پربازده و سریع الرشد شلیل است که به اب هوای سرد و معتدل سازگاری خوبی دارد. این رقم که در رشد زیادی هم دارد و در مدت کوتاهی شاخ و برگ زیادی تولید می کند میوه هایی ابدار با طعم شیرین دارد که هم برای تازه خوری و هم برای مربا و خشک استفاده میشوند.

نهال شلیل شبرنگ از ارقام میان رس شلیل می باشد که محصول دهی و برداشت آن در اواخر تیرماه یا اوایل مرداد صورت می گیرد. میزان آبیاری این نهال بطور متوسط برای هر درخت روزانه یک لیتر تعیین میشود. کاشت شلیل شبرنگ در مناطق سردسیر مناسب میباشد.

طول عمر نهال شلیل شبرنگ در تقریبا 15 سال بوده و تحمل سرمای این نهال در زمستان حدودا 25 الی 30 درجه سانتیگراد زیر صفر میباشد. شلیل شبرنگ در دومین سال کاشت باردهی خود را شروع می کند و رنگ میوه های آن قرمز متمایل به سفید است.

شلیل شبرنگ زودبازده از سال اول کاشت به بار مینشیند و در سال پنجم کاشت به توجیه اقتصادی میرسد. عملکرد درخت شلیل شبرنگ در هر هکتار (800 الی 1100 اصله در هکتار) در حدود ۴۰ تن گزارش شده است. فاصله ی کاشت نهال شلیل شبرنگ در زمینهای مسطح بصورت 3 در 3 متر و یا 2 در 4 متر میباشد.

میزان آبیاری شلیل شبرنگ در فصول مختلف سال و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر است، اما بطور معمول به ازای هر روز از فصول بهار نیم لیتر و در تابستان به ازای هر روز یک لیتر آب در نظر گرفته میشود.

مشخصات نهال شلیل شبرنگ

  • سریع الرشد و پر بازده
  • باردهی: از سال دوم
  • مقاومت در برابر سرما: منفی 25 درجه
  • عمر اقتصادی: در حدود 15 سال
  • فواصل کاشت نهال: 3 در 3 متر و یا 2 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526