نهال سیب توسرخ اصل یکی از ارقام سیب پیوندی با کیفیت می‌باشد و به صورت اصلاح شده در کشور موجود است. این نهال بسیار پر محصول است و از همان سال ابتدایی کشت، به بار می‌نشیند و سود اقتصادی بسیار زیادی را برای باغدار و پرورش دهنده خواهد داشت.

خصوصیات نهال سیب توسرخ اصل

همانطور که از اسمش پیداست، این درخت دارای میوه‌ای به رنگ قرمز و سرخ می‌باشد که هم پوست و هم گوشت آن، سرخ رنگ هستند؛ این سیب اندازه نسبتا درشتی دارد که باعث جذابیت آن شده است.

همچنین این میوه در هوای آزاد نیز به هیچ عنوان سیاه نخواهد شد و همان حالت و رنگ اصلی و طبیعی خود را حتی در هوای آزاد نیز حفظ خواهد کرد. اگر اکثر ارقام سیب را به صورت تیکه شده در هوای آزاد قرار دهیم، بعد از مدتی اکسیده می‌شود به رنگ سیاه در خواهند آمد که البته سیب توسرخ، اینگونه نیست.

مشخصات نهال سیب توسرخ اصل

نهال سیب خونی یا همان نهال سیب تو قرمز، برای اولین بار از کشور انگلستان به دیگر کشورها صادر شد و به دلیل خاص بودنش، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. اگر محصول شما خاص باشد، بدون شک مشتریان زیادی را جذب می‌کنید و میزان فروش محصولاتتان به حد چشمگیری بالا می‌رود؛ پس بدانید که سرمایه گذاری بر این نهال، یک تجارت پر سود خواهد بود.

این سیب خاصیت اشتها آوری و همچنین استفاده در سالاد را خواهد داشت؛ اگر بتوانید قبل از غذا، مقداری از سیب توسرخ میل کنید، اشتهای شما بیشتر خواهد شد و نسبت به گذشته، غذای بیشتری خواهید خورد.

کشور سازنده

همانطور که در توضیحات بالا گفتیم، نهال درخت سیب توسرخ برای اولین بار از اروپا و کشور انگلستان به دیگر کشورهای جهان صادر شد و کم کم این صادرات گسترش یافت؛ این درخت سیب خاص، انگلیسی می‌باشد.

فاصله کاشت

فاصله کاشت مناسب برای درخت سیب توسرخ با توجه به پایه‌های آن خواهد بود. برای مثال فاصله کاشت مناسب بر روی پایه‌های پیوندی، به صورت ۷*۷ متر می‌باشد؛ در حالی که گفته شده فاصله کاشت مناسب بر روی پایه‌های رویشی، متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت اکثر باغداران برای کاشت این نهال فاصله حدود ۳ متری را رعایت می‌کنند.

شکل میوه

میوه سیب توسرخ مانند دیگر ارقام گرد می‌باشد؛ اما این میوه بر خلاف دیگر میوه‌های سیب، گوشتی سرخ رنگ که به آن خونی نیز گفته می‌شود، دارد و یکی از اصلی‌ترین نقاط تمایز این نهال با دیگر ارقام، رنگ گوشت میوه آن می‌باشد.

حداکثر ارتفاع

ارتفاع درخت سیب توسرخ نسبت به دیگر ارقام سیب کمتر می‌باشد و گاهی به صورت درختچه نیز دیده شده است.

نیاز سرمایی

نهال سیب توقرمز هم مانند دیگر ارقام سیب، نیاز سرمایی بین ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ ساعت دارد و باید به این مقدار، در دمای کمتر از ۷ درجه قرار بگیرد تا از حالت استراحت و خواب، خارج شود.

عمر اقتصادی نهال سیب توسرخ

عمر اقتصادی اکثر نهال‌های سیب، بین ۲۵ تا ۴۰ سال می‌باشد و قاعدتا عمر اقتصادی و مفید این نهال هم با توجه به نوع نگهداری، کوددهی و میزان آبیاری شما، عددی بین ۲۵ تا ۴۰ سال خواهد بود.

وزن میوه

وزن میوه سیب تو قرمز بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ گرم می‌باشد و در حالت عادی هر ۵ تا ۸ میوه سیب تو قرمز، حدودا یک کیلوگرم خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا

ارتفاع مناسب کاشت از سطح دریا برای درخت سیب توسرخ و دیگر ارقام سیب، حدود ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ متر خواهد بود؛ رعایت این ارتفاع بسیار مهم و با اهمیت است و می‌تواند تعیین کننده کیفیت محصول دهی نیز باشد؛ چراکه ارتفاعات مختلف از شرایط زیستی مختلفی نیز برخوردارند.

مقاومت در برابر آفات

این نهال در برابر آفات مقاومت نسبتا خوبی دارد؛ اما نباید تاثیر سمپاشی برای از بین بردن آفات را نادیده بگیرید. یک سم‌پاشی اصولی به راحتی می‌تواند آفات را از درخت سیب توسرخ شما دور کند.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

عملکرد نهال سیب خونی اصلاح شده در یک هکتار، حدودا ۶۰ تن می‌باشد که می‌توان گفت این میزان در بین ارقام سیب، عملکرد نسبتا مطلوب و ایده‌آلی خواهد بود.

شروع محصول دهی

این نهال همانطور که گفته شد از ارقام پیوندی و اصلاح شده است و از همان سال اول باردهی خواهد داشت؛ سود اقتصادی استفاده از درخت سیب توسرخ، برای باغدار مطلوب و مناسب خواهد بود.

قدرت رشد درخت

همانطور که در توضیحات بالا آورده شد، این درخت از رشد مناسبی برخوردار نخواهد بود و گاها به صورت درختچه نیز مشاهده خواهد شد؛ از این رو نمی‌توان انتظار قدرت رشد بالایی را از آن داشت.

رقم گرده افشان

شما می‌توانید برای گرده افشان این نهال، به ازای کاشت هر ۱۰ اصله نهال سیب توسرخ، یک نهال از ارقام مختلف سیب به منظور گرده افشان بکارید تا فرایند گرده افشانی به درستی انجام شود.

پایه درخت سیب توسرخ

علاوه بر پایه رویشی که قبلا به آن اشاره کردیم، نوع دیگری از پایه با نام پایه بذری وجود دارد که برای نهال‌های نیازمند به پایه، به اقتضای خودشان، یکی از این دو قسم تعیین می‌شود.

زمان گلدهی درخت سیب توسرخ

خوب است بدانید که زمان گلدهی اکثر درختان سیب، در ماه اردیبهشت خواهد بود.

مدت آبیاری

این درخت به طور کلی برای آبیاری و رفع نیاز آبی‌اش، به بین ۶ تا ۱۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد. البته باید بدانید که میزان آبیاری را روش مورد استفاده شما تعیین خواهد کرد؛ برای مثال استفاده از روش آبیاری قطره‌ای، به ۶ هزار متر مکعب آب نیاز دارد؛ در حالی که دیگر روش‌ها، مقدار بیشتری از آب را می‌خواهند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526