نهال خرمالو انبه ای یکی از ارقام بسیار معروف، و در عین حال زیبا و پر محصول خرمالو است. این نهال، که به نهال خرمالوی موزی هم شهرت دارد بومی کشورهای ژاپن و چین بوده و بطور کلی از شرق آسیا منشاء گرفته است.

خرمالو جزو میوه های نیمه گرمسیری محسوب می شود و در ایران نهال خرمالو انبه ای در کلیه نقاط به غیر از نواحی خیلی سرد و کوهستانی قابل کشت و پرورش است اما باید توجه داشت که این نوع نهال جهت رشد خوب نیازمند گرما و نور خورشید کافی است. آستانه تحمل نهال خرمالو موزی نسبت به سرما بسیار بالا گزارش شده است.

بنا به منطقه کاشت ، نهال خرمالو انبه ای نیاز به سمپاشی تقریبا کمی دارد و تانن های میوه کمک شایانی به دفع آفات از آن می کنند به همین دلیل نهال خرمالو نسبتا گیاه کم مشکلی است، اگر چه گاهی شپشک و دیگر آفات گاه و بی گاه، مانند مگس سفید و تریپس میتوانند برای آن مشکل ساز شوند.

بطور کلی نهال خرمالو انبه ای درتابستان به هفته ای دو مرتبه آبیاری کامل نیاز دارد اما توجه داشته باشید که  غرقاب کردن همچنین می تواند موجب پوسیدگی ریشه آن شود. نهال خرمالو موزی، دارای میوه هایی به رنگ نارنجی و بسیار خوشرنگ است که سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C است.

درخت خرمالو انبه ای با آن که ساقه اصلی با قدرت تقریبا مناسبی دارد؛ اما دارای شاخه های شکننده و تقریبا سستی میباشد. هرس نمودن نهال خرمالو انبه ای و دیگر انواع خرمالو ها اهمیت زیادی داشته و می تواند به باردهی و رشد درخت کمک شایانی کند.

 

مشخصات نهال خرمالو انبه ای

  • بسیار شیرین و بازار پسند
  • رقم تجاری و پر محصول
  • تحمل سرما تا منفی 18 درجه
  • فواصل کاشت نهال 4 متر در 5 متر
  • برداشت محصول در اواخر تابستان و اوایل پاییز
  • میوه به شکل انبه با طول حدود 20 سانتی متر
  • آبیاری 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526