یکی از بهترین ارقام های انگور که در کشور ایران کاشته می شود نهال انگور پیکامی است. این انگور را به نام انگور کاشمر نیز می شناسند که با قیمت بسیار عالی و مناسب به فروش می رسد.  حبه های انگور پیکامی به رنگ زرد که متمایل به سبز است و گوشت آن هم زرد کم رنگ می باشد.

زمان رسیدن میوه نهال انگور پیکامی در منطقه خلیل آباد و کاشمر اواسط شهریور ماه است. بیشترین مصرف این انگور در تهیه کشمش سبز قلمی است گرچه بصورت تازه خوری نیز مصرف دارد. از آنجاییکه پوست میوه نهال انگور پیکامی نازک است به حمل و نقل حساس بوده و عمر انبار داری آن پایین است.

اندازه حبه انگور پیکامی کوچک تا متوسط و به شکل کشیده و بیدانه است. میوه انگور پیکامی میانه رس بوده و وزن حبه آن حدود ۲ گرم می باشد. شکل خوشه های این رقم نیز نیمه باز تا نیمه فشرده و وزن هر خوشه حدود 300 گرم است با اغلب مناطق کشور سازگاری داشته و تحمل مناسبی به خشکی و آهک خاک دارد.

این نهال به سبب کیفیت بسیار بالایی که دارد از بهترین انگورهای صادراتی ایران محسوب می شود بیشترین سهم سود را در صادرات انگور ایران به خود اختصاص داده است. فواصل کاشت  در باغات بصورت استاندارد 2 متر در 2 متر تعیین میشود.

مشخصات نهال انگور پیکامی

  • رقم بسیار تجاری و پر محصول
  • بسیار بازار پسند
  • زمان رسیدن میوه : میان رس
  • موارد مصرف : خشکبار و تازه خوری
  • فواصل کاشت : 2 در 2 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526