نهال گیلاس زرد دانشکده یکی از ارقام اصلاح شده و بسیار پربار است که منشاء اصلی آن استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه میباشد. این رقم به دلیل بهره وری بسیار بالا و فروش مناسب در بازار، توجه باغداران زیادی را به خود جلب کرده. نهال گیلاس زرد از سال اول گلدهی را شروع نموده و از سال سوم به بعد بصورت اقتصادی باردهی میکند.

میوه های نهال گیلاس زرد همانطور که از نامش پیداست به رنگ زرد بوده و همچنین گوشت آن نیز زرد و دارای بافت نرم و محکمی است. گیلاس زرد به شکل قلبی و دارای اندازه درشتی است و در دهه ی اول تیر ماه میرسد. عمر اقتصادی درخت گیلاس زرد در حدود 25 الی 30 سال تخمین زده میشود.

میزان تحمل سرمایی نهال گیلاس زرد دانشکده در فصل زمستان 25 درجه سانتی گراد زیر صفر بوده و همچنین نیاز سرمایی آن مانند سایر ارقام گیلاس، بین 500 الی 1200 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتی گراد است که این مقدار سرما جهت بیدار شدن درخت از خواب زمستانی و شکوفه دهی در فصل بهار لازم میباشد.

باغداران عزیز توجه کنند که نهال گیلاس زرد دانشکده جهت گلدهی بیشتر و باروری اقتصادی، نیاز به ارقام گرده افشان داشته و لازم است در ازای کاشت هر ۳۰ اصله نهال گیلاس زرد یک اصله گرده افشان مناسب از ارقام نهال گیلاس کاشته شود. همچنین این رقم جهت گرده افشانی سایر ارقام نیز مناسب میباشد.

مشخصات نهال گیلاس زرد

  • پرمحصول، بسیار شیرین و بازار پسند
  • گرده افشان مناسب برای سایر ارقام گیلاس
  • عمر اقتصادی : در حدود 25 سال
  • زمان رسیدن میوه : اوایل تیر ماه
  • میزان آبیاری : یک بار در هفته
  • فواصل کاشت : 4 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526