نهال گوجه سبز شهریار از ارقام گوجه سبز پیوندی اصلاح شده و پر محصول بوده که از سال اول کاشت به بار مینشیند هسته این رقم به گوشتش چسبیده است. نهال گوجه سبز شهریار در فصل بهار به ثمر می نشیند و ارتفاع درخت آن معمولا بین 3.5 تا 4.30 متر است. پوست میوه گوجه سبز شهریار نازک و سبز رنگ است و مزه آن ترش و شیرین با طبعی سرد می باشد.

فاصله ی کاشت گوجه سبز شهریار در اراضی مسطح بصورت 4 متر در 4 متر متر کاشت می گردد. این رقم به ‌طور کلى خاک ‌هاى لمونى شنى را ترجیح مى‌دهد و خاک‌هاى سنگین و مرطوب را بهتر از دیگر میوه‌هاى هسته‌دار تحمل مى‌کند.

نهال گوجه سبز شهریار جهت باروری نیاز به ارقام گرده افشان داشته و در ازای کاشت هر 30 اصله نهال گوجه سبز شهریار یک اصله نهال گرده افشان مناسب از ارقام نهال گوجه سبز کاشته میشود.

میزان آبیاری درخت گوجه سبز شهریار در فصول مختلف سال و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر بوده و بطور متوسط 15 لیتر در هفته در نظر گرفته شود. میزان باردهی درخت گوجه سبز شهریار نیز با در نظر گرفتن حدود 500 اصله درخت در هکتار بطور تقریبی عملکردی بیش از 40 تن را داراست.

زمان کوددهی درخت گوجه سبز شهریار از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل اجراست و میزان کوددهی گوجه سبز شهریار شناسنامه دار در هر هکتار 10 تن کود پوسیده دامی، کود نانو پلیت، کود فیبری معدنی میباشد.

بهترین زمان برای کاشت گوجه سبز شهریار زمان خواب آن است. در مناطق گرم و معتدل و نیمه سردسیر، بهترین زمان برای کاشت نهال پاییز است زیرا در این زمان نهال تازه به خواب فرو رفته است.

مشخصات نهال گوجه سبز شهریار

  • رقم تجاری
  • طعم شیرین و آبدار
  • عمر اقتصادی: 50 سال
  • تحمل سرما: 30 الی 30 درجه زیر صفر
  • آبیاری 15 لیتر در هفته
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526