نهال گلابی دوشس یکی از ارقام درختان گلابی میباشد که منشا اصلی آن لندن میباشد و در ایالات متحده و کانادا به صورت پیوندی عرضه میشود. این رقم یکی از رایج ترین گلابی ها در آسیا نیز شناخته میشود. نهال گلابی دوشس به نام های ویلیام دوشیز و پیتماستون دوشس هم شناخته میشود.

نهال گلابی ویلیام دوشس

نهال گلابی ویلیام دوشس دارای شباهت های قابل توجهی به رقم ویلیامز و بارتلت میباشد، اما با این حال به لحاظ ژنتیکی و اصالت از این ارقام کاملا مجزا می باشد. زمان رسیدن میوه درخت گلابی دوشس در اواسط تابستان بوده و از ارقام تابستانه کشور محسوب می شود.

نهال گلابی دوشس دارای میوه هایی با پوست سبز و روشن میباشد که برخلاف بسیاری از ارقام رنگ قرمز گونه در این رقم بسیار کمتر دیده میشود. درخت گلابی دوشس یکی از ارقام مقاوم در برابر سرما بوده و جهت استفاده در کارخانه های تولیدی کمپوت بهترین نوع میباشد.

میزان آبیاری درخت گلابی دوشس در فصول مختلف و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر میباشد اما بطور متوسط آبیاری این رقم 2 بار در هفته انجام میشود. کوددهی این رقم نیز از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل اجراست. درخت گلابی ویلیام دوشس از ارقام تجاری و بازارپسند میباشد که در تناژ بالایی باردهی میکند.

میزان باردهی نهال گلابی دوشس در هر هکتار با توجه به سن درخت و شرایط پرورش متفاوت میباشد اما بطور میانگین و در ازای حدود 500 اصله نهال گلابی ویلیام دوشس در هکتار عملکردی بیش از 60 تن خواهد داشت. میوه این رقم دارای گوشت سفید، بسیار آبدار و شیرین میباشد.

مشخصات نهال گلابی ویلیام دوشس

  • بسیار پربار و زودبازده
  • رقم تجاری و بازار پسند
  • بسیار آبدار و شیرین
  • بهترین نوع برای کمپوت
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526