نهال گلابی ناشی یکی از ارقام نهال گلابی میباشد که به دلیل شباهت زیاد میوه آن به پرتغال، به نام نهال گلابی پرتقالی نیز شهرت یافته است. این گلابی ظاهری متفاوت نسبت به سایر گلابی ­ها دارد و حتی به دلیل شباهت درخت آن به درخت سیب، گلابی سیب نیز خوانده می ­شود.

نهال گلابی ناشی

برخلاف انواع گلابی های شناخته شده ، گلابی ناشی (پرتقالی) نوعی گلابی بسیار آبکی بوده و به دلیل ماندگاری بالا پس از برداشت به مدت طولانی رنگ و طراوت خود را حفظ می کند. مناطق مناسب برای کاشت نهال گلابی ناشی، مناطق سردسیر تا نیمه گرمسیر میباشد.

در صورتی که محل کاشت نهال گلابی ناشی کاملا آفتاب گیر باشد، میوه هایی با شکل زیبا و شگفت انگیزی تولید می کند. این میوه ها که در اوایل مهر ماه می رسند به رنگ نارنجی بوده و بر روی خود نقاط کوچکی دارند که به رنک کارامل می باشد.

نهال گلابی ناشی یا گلابی پرتقالی دارای مقاومت بالایی در زمستان و سرما بوده و در برابر سرمای 25 الی 30 درجه سانتیگراد زیر صفر مقاوم میباشد. زادگاه اصلی درخت گلابی پرتقالی کشور چین و عمر اقتصادی آن در حدود 30 سال است.

درخت گلابی ناشی یکی از ارقام خاص و کمیاب میباشد که در تناژ بالایی میوه تولید میکند و محصول آن جهت نگهداری در سردخانه بسیار مناسب میباشد. این میوه به دلیل داشتن شکل و طعم خاص بسیار بازار پسند و اقتصادی میباشد.

از دیگر ویژگی های نهال گلابی پرتقالی نیز خود گرده زا بودن آن است و این نهال جهت باروری احتیاجی به ارقام گرده افشان ندارد. فواصل کاشت نهال در باغات نیز 4 در 5 متر میباشد.

ویژگی های نهال گلابی ناشی

  • زمان رسیدن:اوایل مهرماه
  • تحمل سرما:c۲۵ الیc۳۰
  • عمر اقتصادی:۳۰ سال
  • نوع نهال : پیوندی اصلاح شده
  • زمان رسیدن میوه : اوایل شمهر ماه
  • تحمل سرما : منفی 25 الی 30 درجه سانتی گراد
  • فواصل کاشت : 4 متر در 5 متر
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526