نهال گلابی شاه میوه یکی از گونه های گلابی می باشد که میوه آن بسیار بازار پسند بوده و منشاء اصلی آن ایران میباشد. گلابی شاه میوه یکی از معروفترین گلابی های ایران است. میوه های این گونه در اندازه ی نسبتا بزرگی بوده و به رنگ زرد روشن مایل به سبز می باشد.

گلابی شاه میوه طعمی شیرین و عالی دارد و برای تازه خوری از رقم های عالی میباشد. زمان رسیدن میوه این رقم در اواخر مرداد ماه میباشد. وزن میوه ی گلابی شاه میوه بطور متوسط 200 تا 300 گرم بوده و دارای طعم و عطر دلپذیری است. این رقم در سال سوم باردهی میکند.

درخت گلابی شاه میوه دارای تاج باز و گسترده، سطح پوست تند فلس ها قابل جدا شدن و رنگ شاخه های جوان آن قرمز تا ارغوانی رنگ است بر اساس تجربه نهالستان ها از ارقام گلابی شاخه قرمز محسوب می شود. زمان رسیدن میوه ی درخت گلابی شاه میوه در اواخر مرداد ماه میباشد.

نهال گلابی شاه میوه در برابر سرما از سیب حساس تر است ولی می تواند دمایی تا حدود منفی 30 درجه را تحمل کند. این رقم برای میوه دادن به یک دوره سرما نیاز دارند، گرمای زیاد هوا می تواند باعث بوجود آمدن بیماری آتشک شود. نهال گلابی شاه میوه به 600 تا 1500 ساعت دمای منفی 7 درجه در فصل زمستان نیاز دارد.

فواصل کاشت گلابی شاه میوه در باغات بصورت استاندارد 4 متر در 4 متر میباشد که در شرایط مساعد درختان حجیمی تشکیل می دهد و باردهی هر درخت بالغ 200 الی 300 کیلوگرم می باشد. گلابی شاه میوه 2 بار در هفته نیاز به آبیاری دارد.

مشخصات نهال گلابی شاه میوه

  • رقم تجاری و بسیار پربار
  • دارای طعم شیرین و بازار پسند
  • زودبازده و زودرس
  • زمان رسیدن میوه: اواخر مرداد ماه
  • فواصل کاشت نهال: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526