نهال گلابی سانتا ماریا که منشاء اصلی آن ایتالیا است، تلاقی رقم ویلیامز و کاسکی میباشد که درختان آن بصورت نیمه تند و سریع رشد می کنند. گوشت میوه نهال گلابی سانتا ماریا آبدار و خوش طعم بوده و از آنجا که بسیار پر بار و میوه آن بازار پسند است، یکی از بهترین گزینه ها برای باغ های تجاری محسوب میشود.

نهال گلابی سانتا ماریا

شکل میوه درخت گلابی سانتا ماریا بزرگ و مخروطی بوده و رنگ پوست آن سبز روشن است. این میوه که زمان برداشت آن مهرماه میباشد، در زمان نگهداری در سردخانه به رنگ زرد در میاید و از آنجا که پوست آن مقاوم میباشد، به مدت طولانی می تواند در سرد خانه نگه داری شود.

نور مناسب یکی از عوامل بسیار مهم در رشد و گلدهی درخت گلابی سانتا ماریا است به همین دلیل باید آن را جایی کاشت که به خوبی در تمام روز از نور مستقیم آفتاب بهره‌مند شود. بطور کلی کمبود نور از جمله دلایل عدم شکل گیری جوانه گل و یا ریزش غنچه‌های درختان گلابی است.

درخت گلابی سانتا ماریا را میتوان در اکثر مناطق ایران کاشت. بهترین خاک جهت کاشت این رقم خاک های شنی رسی و عمیق با زهکشی کامل است. درخت گلابی سانتا ماریا در فصل زمستان میتواند تا دمای 25 الی 30 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل کند اما پس از شکوفه دهی، در منفی 1 درجه سانتیگراد به شکوفه ها آسیب میرسد.

عمر اقتصادی درخت گلابی سانتا ماریا مانند اکثر ارقام گلابی طولانی و بیش از 30 سال است. جهت کاشت نهال گلابی سانتا ماریا در باغات رعایت فواصل کاشت 4 متر در 4 متر لازم بوده و آبیاری نهال ها هفته ای 2 بار انجام میگیرد.

مشخصات نهال گلابی سانتا ماریا

  • میوه بسیار آبدار و شیرین
  • تناژ بالا و زود بازده
  • زمان برداشت: مهر ماه
  • عمر اقتصادی: بیش از 30 سال
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    09120454526